فیض اله پاسره روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها 169 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: بنیاد برکت به صورت مشارکتی 50 درصد هزینه‌ها را پرداخت و مابقی اعتبار نیز از محل استانی تأمین می‌شود.
پاسره افزود: بنیاد برکت به صورت مشارکتی و در قراردادی 2 ساله در اجرای 22 طرح آبرسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد، همکاری می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اجرای طرح آبرسانی شامبراکان گچساران را یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح 200 خانوار با جمعیتی افزون بر 800 نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.
پاسره با اشاره به اجرای فاضلاب‌های روستایی برای اولین بار در دولت تدبیر و امید اضافه کرد: فاضلاب روستای شوتاور به مرحله نهایی رسیده و هم اکنون به صورت رایگان در اختیار اهالی قرار دارد.
وی افزود: فاضلاب تنگاری دشت روم نیز بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پاسره تصریح کرد: حراست از منابع زیر زمینی، تلاش برای آلوده نشدن آب چاه‌ها و البته بهداشت و سلامت روستاهای بزرگ، استراتژیک و گردشگر پذیر استان، لزوم اجرای سیستم‌های فاضلاب روستایی را ضروری کرده است.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد از یک هزار و 641 روستای این استان تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی است، گفت: از 1641 روستای این استان 979 روستا با جمعیت 29 هزار و 600 نفر تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: شاخص برخورداری از آب آشامیدنی در روستاهای استان با 5,33 درصد افزایش از 68.15 درصد در سال 92 به 73.48 درصد در سال جاری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه 979 روستای استان زیر پوشش نظام بهره برداری آب هستند، بیان کرد: 90 درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از سیستم آب رسانی بهره مند هستند.
حدود 330 هزار نفر از جمعت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در یک هزار و 641 روستای این استان ساکن هستند.
هم اکنون 60 هزار و 208 مشترک آب روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.