به گزارش ایرنا، شهرستان گرمسیری بهمئی به دلیل همجواری با خوزستان دمای آن در فصل تابستان به بیش ار 45 درجه سانتی گراد می رسد که به دلیل نبود ایستگاه برق پایدار و قطعی مکرر در این فصل با مشکلات فراوانی رو به رو می شود.
در فصل پاییز و زمستان هم با اولین بارندگی و رعد برق ،جریان برق قطع می شود و ساکنان خسارت های زیادی متحمل می شوند.
فاصله شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی تا ایستگاه تغذیه کننده برق در شهرستان بهبهان نزدیک به 35 کیلومتر است ولی خطوط تغذیه کننده شهرستان تا آخرین نقطه بیش از 300 کیلومتر است.
عده ای از شهروندان لیککی در گفت و گو با ایرنا گفتند که برخی مواقع در فصل تابستان برق منازل آنان بین 4تا 6 ساعت قطع می شد که این قطعی ها باعث از کار افتادن وسایل برقی منازل و بروز خسارت های مالی زیادی به آنها می شود.
‌فاسد شدن مواد غذایی، سوختن لامپ های برق،‌نیم سوز شدن برخی وسایل برقی و اتصال سیستم های برق رسانی از جمله خسارات ناشی از قطع برق به گفته شهروندان لیککی در این منطقه بوده است.
همچنین قطع متوالی و طولانی برق در فصل تابستان و زمستان به دلیل نبود ایستگاه برق پایدار در مناطق روستایی این شهرستان، اعتراض روستائییان را هم به همراه داشته است.
رئیس شرکت برق ناحیه بهمئی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طول شبکه فشار متوسط این شهرستان 500 کیلیومتر است.
ابوالقاسم کوثری تاکید کرد که شهرستان بهمئی به دلیل نداشتن ایستگاه برق پایدار در بیشتر فصول سال دارای مشکلات زیادی است .
وی تصریح کرد: استفاده صد درصدی مشترکان از سه فیدر 33 کیلو ولتی در شهرستان ضعف ولتاژ در شبکه برق رسانی را افزایش می دهد.
وی افزود: در فصل سرد سال علاوه بر تعداد کم فیدر های خروجی مجزا نبودن خط شهری و روستایی و بارندگی و طوفان میزان خاموشی ها را افزایش می دهد.
کوثری گفت که طرح تفکیک ایستگاه برق شهرستان بهمئی از 12 سال پیش بلا تکلیف مانده است و این طرح باید از سوی مسئولان شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اجرایی می شد.
وی گفت: با رایزنی های مسئولان استانی مصوب شد که مدیر عامل برق منطقه خوزستان نسبت به نصب و راه اندازی ایستگاه 132 کیلوولت بهمئی تا پایان سال 98 اقدام لازم را صورت دهد.
تعداد مشترکان برق شهرستان بهمئی 14 هزارمشترک است.
شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود 40 هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله 300 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.