منوچهر بادام فیروز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد در نوزدهمین روز از آبان ماه 97 با همکاری و هماهنگی یگان انتظامی کلانتری 13 مادوان موفق شدند تعداد 18 قطعه پرنده از نوع سهره طلایی را از خانه‌ای کشف و ضبط کنند.
وی افزود: تمامی پرندگان پس از تائید سلامتی آن‌ها و هماهنگی با مراجع قضایی در دامان طبیعت رها سازی شدند.
بادام فیروز بیان کرد: برای متخلف پرونده‌ای تشکیل و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی کهگیلویه و بویراحمد ارسال شد.
سهره، پرنده‌ای با جثه کوچک‌تر از گنجشک خانگی با منقار مخروطی و دم چنگالی شکل و باریک است.
کهگیلویه و بویراحمد زیستگاه 2 نوع پرنده زیبای سهره از نوع معمولی و طلایی است و برای صید هر قطعه از این نوع پرندگان مبلغ 2 میلیون ریال جریمه از خاطیان دریافت می‌شود.
وجود 308 گونه مهره دار و 220 گونه پرنده، 27 گونه پرنده شکاری و 44 گونه گیاهی اندومیک به مناطق حفاظت شده محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد شرایط ویژه‌ای بخشیده است.
خرس قهوه‌ای، گراز، گرگ، روباه، پلنگ، موش کور، خرگوش، سنجاب جنگلی، سمور، خفاش، راسو، جوجه تیغی، گوزن زرد ایرانی، عقاب طلایی، کل و بز و روباه از جمله گونه‌های جانوری در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد هستند.
هفت منطقه حفاظت شده دنا، دنای شرقی، خاییز سرخ، خامی، دیل، سولک و سیوک در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مناطق حفاظت شده، پارک ملی، شکارممنوع متنوع در مناطق سردسیری و گرمسیری بافت 80 درصدی کوهستانی یکی از زیستگاه‌های مهم گونه‌های جانوری حیات وحش از جمله کل و انواع پرندگان نادر است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.