جعفر گوهرگانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد اشتغال با بیشترین آمار در بخش کشاورزی و کسب و کارهای خرد و متوسط توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در استان ایجاد شده است.
وی تسهیلات ابلاغی به کهگیلویه و بویراحمد را سه هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال، مشاغل خانگی ۶۰ میلیارد ریال با ۶۶ درصد جذب، فراگیر را ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با جذب هشت درصد و اعتبار تسهیلات روستایی را ۱۰۰ میلیارد ریال با جذب ۶۰ درصد بیان کرد.
گوهرگانی تصریح کرد: به دلیل جذب مطلوب سهم تسهیلات روستایی، فراگیر و مشاغل خانگی میزان افزایش این اعتبارات برای کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داده شد.
وی عنوان کرد: هم اینک بیش از ۸۲۰ میلیارد ریال پرداختی و افزون بر هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با بانک های عامل انعقاد قرارداد شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیش از این گفته بود این استان برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بیش از 100 درصد با متقاضیان طرح ها انعقاد قرارداد داشته که قابل تحسین و ستودنی است.
امسال سه هزار و 60 میلیارد ریال تسهیلات از محل های مختلف برای ایجاد اشتغال در استان اختصاص یافت که از این میزان تاکنون یک هزار و 70 میلیارد ریال از محل اشتغال روستایی و عشایری جذب شده است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395، 17.7 درصد بوده که در سال 1396، با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
امسال دولت در حوزه اشتغال بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که بخش عمده‌ای از این اعتبار سهم اشتغال روستایی است.
این تسهیلات به تمام کسانی که قادر به راه اندازی کسب و کار در محدوده روستاها باشند به ویژه در فعالیت دامداری، پرورش طیور و آبزیان، صنایع دستی و طرح‌های گردشگری و طبیعت گردی، صنایع تبدیلی و بسته بندی مواد غذایی پرداخت می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.