الیاس تاج الدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری طرح های آبیاری تحت فشار در سه هزار و 100 هکتار دیگر از اراضی کشاورزی این استان اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 میلیون ریال وام بلاعوض برای هر هکتار آبیاری قطره‌ای به کشاورزان این استان پرداخت می‌شود.
وی اظهار داشت: از مجموع 85 هزار هکتار زمین کشاورزی آبی کهگیلویه و بویراحمد، بیش از 32 هزار هکتار به سیستم‌های نوین مجهز شدند.
با استفاده از سیستم آبیاری نوین مصرف آب در هر هکتار حداقل 50 درصد کاهش پیدا می‌کند و با این کاهش مصرف آب ضمن صرفه جویی در آب، اراضی بیشتری می‌توانند زیر آب (کشت) برود.
تاج الدینی عنوان کرد:سال گذشته 250 طرح برای افزایش راندمان تولید در کنار مدیریت مصرف آب در استان در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: برای این طرح‌ها بیش از 523 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و 350 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص داده شد.
تاج الدینی همچنین از برنامه ریزی برای توسعه باغ در اراضی شیبدار، اصلاح باغ ها در سطح سه هزار هکتار از زمین های این استان خبر داد.
وی افزود: توسعه کشت های گلخانه ای به مساحت سه هکتار از دیگر برنامه های جهاد کشاورزی در سال جاری برای حمایت از تولید و کارآفرینی در این استان است.
سالانه 910 هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
میزان بارندگی در این استان در سال زراعی 96-97 نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیر یافته است.
کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.