عیسی راستین نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان 101 هزار هکتار به گندم آبی و دیم،31 هزار جو دیم و آبی، 2 هزار و 500 هکتار کلزا و 600 هکتار چغندر قند اختصاص یافته است.
وی با اشاره به این که همه محصولات زراعی کهگیلویه و بویراحمد از جمله گندم، جو، کلزا و چغندر قند پس از تولید خرید تضمینی می‌شود افزود: در صورت مطلوب بودن بارندگی‌ها سطح زیر کشت پیش بینی شده افزایش خواهد یافت.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هشت هزار و 668 تن بدر اصلاح شده گندم امسال از کشاورزان این استان خریداری و پس از انجام مراحل ضدعفونی با نرخ یارانه‌ای در حال توزیع بین بهره برداران برای کشت پاییزه است.
راستین نسب بیان کرد: بذر کلزا هم به صورت یارانه‌ای توزیع خواهد شد.
وی ابراز داشت:25 هزار تن کود اوره نیز آماده توزیع بین کشاورزان در سال زراعی است.
راستین نسب با اشاره به اینکه هزینه حمل و نقل و دست مزد نیروهای انسانی توزیع کننده کود را دولت تأمین کرده است ابراز داشت: بهای کود اوره در سراسر استان یکسان است.
وی در مورد کشت چغندر گفت: براساس قرارداد با کارخانه قند شهرکرد توزیع بذر و خرید تضمینی این محصول انجام می‌شود.
راستین نسب تصریح کرد: محدودیتی برای عرضه کود و بذر یارانه‌ای در استان وجود ندارد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 41 هزار تن گندم امسال از کشاورزان این استان خرید تضمینی شده است.
وی با اشاره به تولید 78 هزار تن گندم بذری و سیلویی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دلیل خشکسالی و غیرقابل برداشت بودن گندم در برخی زمین‌های دیم مناطق گرمسیری میزان تولید امسال نسبت به پارسال کاهش چشمگیری یافت.
میزان گندم مصرفی مورد نیاز برای جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد حدود 85 هزار تن اعلام شده است.
میزان بارندگی در این استان در سال زراعی 96-97 نسبت به میانگین بلندمدت 52 درصد کاهش یافت اما امسال بارندگی‌های به موقع که از ابتدای سال زراعی آغاز شد باعث خوشحالی کشاورزان شد.
سالانه 910 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
این استان 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 160 هزار هکتار آن زراعی است.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد 30 تا 50 هزار نفر بهره بردار حوزه کشاورزی دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.