به گزارش ایرنا، دستگاه ام آر آی گچساران در سال 94 راه اندازی که پس از چند ماه تعطیلی در اردیبهشت 95 مجدد راه اندازی شد و در چهار ماه گذشته به دلیل خرابی تعطیل است.
به نظر می‌رسد که یکی از نیازهای اساسی حوزه سلامت این شهرستان راه اندازی مجدد این دستگاه ام. آر. آی است.
مردم با توجه به توسعه خوب زیر ساخت‌های درمانی شهرستان گچساران در دولت تدبیر و امید راه اندازی دوباره این مرکز را تکمیل کننده خدمات خوب دولت در حوزه درمان می‌داند.
یک بیمار اهالی شهر دوگنبدان مرکز گچساران در این باره می‌گوید: چندی پیش به دلیل آسیبی که به کمرم وارد شد، پزشک، تصویربرداری با دستگاه ام.آر.آی را توصیه کرد.
فاضل کریمی گفت: به دلیل تعطیلی این مرکز در گچساران، به بهبهان مراجعه و پنج روز در نوبت ماندم.
یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه گچساران یکی از مهمترین شهرستان‌های ترانزیتی جنوب کشور محسوب می‌شود، گفت: وجود دستگاه ام.آر.آی در این شهرستان ضروری است.
حکیمه مرادی گفت: تحمیل هزینه سفر، اتلاف وقت و فشارهای روانی از مشکلات خرابی دائم این دستگاه پزشکی است.
ˈمحمد قبادی اظهار داشت: راه اندازی مجدد این دستگاه در ارتقای شاخص سلامت و حذف رفت و آمد بیماران به سایر شهرهای همجوار، مؤثر است.
رئیس بیمارستان شهید رجایی در این زمینه گفت: مرکز ام. آر. آی این شهرستان در سال 95 با اعتباری بیش از 60 میلیارد ریال راه اندازی شد.
سید طاهرحسینی ابراز کرد: روزانه بیش از 30 نفر درام. آر.آی این شهرستان پذیرش می‌شدند که هم اکنون به شهرستان‌های هم جوار می‌روند.
وی اظهار داشت: بعد از گذشت چهار ماه دستگاه ام. آر.آی گچساران به دلیل نبود زیر ساخت مناسب خراب و تعطیل شد.
حسینی گفت: سیستم برق ساختمان ام. آر.آی گچساران قبل از راه اندازی کارشناسی نشده بود که بعد از گذشت چندماه بر اثر صاعقه و نبود کارکرد چاه ارت و نبود استاندارد با مشکل آتش سوزی روبرو شد.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران ادامه داد: برای راه اندازی مجدد برق این ساختمان چند حلقه چاه «ارت» حفر و از سوی شرکت برق بررسی و دوباره راه اندازی شد که پس از مدتی بر اثر اتصال برق فشار قوی خسارت سنگینی به دستگاه ام. آر.آی گچساران وارد شد.
حسینی تصریح کرد: هم اکنون یکی از قطعات این دستگاه با اعتباری بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال خریداری و به‌زودی نصب خواهد شد.
وی گفت: با نصب این دستگاه ام. آر.آی این شهرستان در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.