به گزارش ایرنا، حمید افضلی روز شنبه در جشنواره نشان محبت در یاسوج اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح از 6 سال قبل آغاز شد و پیش بینی می شود که تا پایان امسال افتتاح شود.
وی افزود: ظرفیت حرم حضرت علی (ع) با بهره برداری از این طرح 20 برابر افزایش یافته و به حدود 220 هزار مترمربع می رسد.
معاون هماهنگی و مشارکت های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور بیان کرد: طرح توسعه حرم حضرت سیدالشهداء (ع) به میزان 165 هزار مترمربع نیز از یک سال قبل آغاز شده و با افتتاح آن ظرفیت این حرم 14 برابر افزایش می یابد.
افضلی عنوان کرد: برگزاری جشنواره نشان محبت با مشارکت شبکه دوم سیما و با هدف جمع آوری کمک های مردم و خیران به بازسازی عتبات عالیات از امسال آغاز شد و شهر یاسوج نیز میزبان یازدهمین دوره آن است.
وی ابراز داشت: این جشنواره تا پایان امسال در دیگر شهرهای کشور نیز برگزار می شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مردم 100 درصد شیعه این استان عشق و ارادت خاصی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارند.
عزیز فیلی اظهار داشت: قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد در تمامی عرصه های مذهبی و فرهنگی پیشگام بودند و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز به نسبت جمعیت بیشترین میزان حضور را داشتند.
وی افزود: انتظار می رود که مردم و خیران کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات نیز پیشرو باشند و در حد توان در این راستا اقدام کنند.
فیلی بیان کرد: مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز برای کمک به بازسازی عتبات عالیات همت و تلاش بیشتری از خود نشان دهند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فعالیت رسمی این ستاد در شهر یاسوج از شهریور سال 1395 آغاز شد و هم اینک نیز در بسیاری از نقاط استان دارای نمایندگی است.
سرهنگ سید فرج الله نظرپور اظهار داشت: 2 مأموریت مهم تعریف شده برای ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد شامل بازسازی عتبات عالیات و خدمات رسانی به زائران شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی است.
وی افزود: تعامل لازم با مردم، خیران و دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به منظور معرفی این مأموریت ها و جمع آوری کمک برای بازسازی عتبات عالیات برقرار شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 17 موکب در سال 1395 برای خدمات رسانی به زائران شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان دایر شد که از این تعداد 6 مورد در شهرهای نجف و کربلا، سه مورد در مرز شلمچه و هشت مورد نیز در نقاط مختلف استان بوده است.
سرهنگ نظرپور عنوان کرد: تعداد موکب های دایر شده از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد در سال 1396 برای خدمات رسانی به زائران شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی 27 مورد بود.
وی ابراز داشت: هفت مورد از این تعداد در شهرهای نجف و کربلا، سه مورد در مرز شلمچه و 17 مورد نیز در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد دایر شد.
سرهنگ نظرپور گفت: سال های 1395 و 1396 به حدود سه میلیون و 260 هزار نفر زائر شرکت کننده در آیین پیاده روی اربعین حسینی خدمات رسانی شد.
وی اظهار داشت: سال 1395 میزان کمک نقدی و غیرنقدی مردم و خیران کهگیلویه و بویراحمد به آیین پیاده روی اربعین حسینی 10 میلیارد ریال بود که در سال 1396 به 80 میلیارد ریال رسید.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال 1396 تاکنون 124 نیروی فنی در زمینه های مختلف اعم از بنایی، نقاشی، جوشکاری و لوله کشی برای شرکت در امر بازسازی عتبات عالیات از کهگیلویه و بویراحمد به شهرهای نجف و کربلا اعزام شدند.
وی عنوان کرد: طرح «بنای نور» به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و بانک رسالت در تمامی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.
سرهنگ نظرپور ابراز داشت: بر اساس این طرح به متقاضیان کمک به بازسازی عتبات عالیات تا سقف 40 میلیون ریال تسهیلات بانکی بدون سود و بدون نیاز به ضامن پرداخت می شود و قسط ماهانه آن نیز 665 هزار ریال است.
داریوش ارجمند بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشور میهمان ویژه این جشنواره بود و افزون بر 300 میلیون ریال کمک مردم و خیران کهگیلویه و بویراحمد برای بازسازی عتبات عالیات نیز در آن جمع آوری شد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.