به گزارش ایرنا، امروز زائران و عاشقان امامت ولایت با حضور در حرم مطهرعبدالعظیم (ع)، این عید بزرگ و اکمال دین را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفتند.
آستان مبارک حضرت به طرز زیبایی چراغانی شده و صدای مولودی خوانی از ماذنه های آن طنین انداز به گوش می رسد.
مراسمی نیز امروز با همکاری بنیاد بین المللی غدیر از ساعت 11 صبح در مصلای بزرگ ری با سخنرانی حجت الاسلام کاظم صدیقی و مدیحه سرائی و قرائت زیارت غدیریه توسط حاج احمد زین العابدین فرد برگزار شد.
علاوه بر این محفل انس با قرآن کریم نیز روز جمعه (9 شهریورماه) با حضور قاریان و حافظان قرآن همراه با اجرای مسابقه در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود.
همچنین عاشقان امامت و ولایت در شهرری با چراغانی، آذین بندی و نصب پرچم و پارچه نوشته بر سر در منازل و مغازه ها، حسینیه ها، مساجد و همچنین در معابر و خیابان ها، این عید بزرگ را جشن گرفته اند.
شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شب گذشته نیز با حضور در خیابان های شهرری به میمنت عید ولایت به پخش شیرینی و شربت مشغول بودند.
همچنین مردم مومن ری در یک سنت قدیمی در روز عید غدیر خم به دیدار سادات می روند و این روز سعید و فرخنده را به آنان تبریک می گویند.
امروز (پنجشنبه) 18 ذی‌الحجه سال 1439 هجری قمری مصادف با 30 اوت 2018 روز عید سعید غدیرخم، از اعیاد بزرگ مسلمانان است.
غدیر خم، نام منطقه‌ ای بین مکه و مدینه است که حضرت محمد (ص)، پیامبر گرامی اسلام در حجة الوداع، امام علی (ع)، امام اول شیعیان جهان را «ولی» پس از خود اعلام کردند.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.