حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم علیزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با تبریک ایام میلاد خجسته پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) افزود: در حالی که امروز همه امت اسلام باید در مسیر ایشان، امت واحده باشند ولی متاسفانه توسط دشمنان تکه پاره شده اند.
وی ادامه داد: سیره سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی پیامبر بزرگ اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید برای همه ما درس آموز باشد و گرفتاری های امروز مسلمانان ناشی از دور شدن از چنین جایگاهی است.
علیزاده بیان داشت: امروز امت اسلام به جای طی نمودن مسیر وحدت حول محور پیامبر اسلام( ص)و اهل بیت(ع)، دچار تفرقه و اختلاف شدند، عنی به جای اینکه امت اسلامی همه یکی باشند، درمقابل هم قرار گرفته و نقشه های مستکبران را پیاده می کنند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در حدیثی می فرمایند: اجتماع مسلمین می تواند رحمت خداوند و پیامبر ایشان (ص) را به همراه داشته باشد، اما امروز متاسفانه، مسیر، مسیر اختلاف است.
علیزاده بیان داشت: در این دنیای پرآشوب و وضعیت تاسف بار جهان اسلام، انقلاب اسلامی ایران توانسته است بخشی از کشورهای اسلامی را به سمت وحدت سوق دهد وامیدواری های بسیاری در این زمینه فراهم شده است.
عضو هیات رئیسه مجمع طلاب و فضلای حوزه های علمیه ، نقش دشمنان اسلام ازجمله جبهه استکبار و استعمار را در تفرقه میان امت پیامبر اسلام (ص) را مورد تاکید قرار داد و گفت: آنها با فتنه انگیزی، شهبه افکنی و تفرقه سازی سعی در تکه پاره کردن امت پیامبر اسلام (ص) را دارند، بنابراین نباید از نقش آفرینی دشمنان اسلام در زمینه فتنه گری بین مسلمانان غافل باشیم.
معاون سیاسی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم افزود: کشورهای اسلامی همیشه با دشمنی آمریکا و انگلیس مواجه بوده و هستند و ضرورت ایجاب می کند امت اسلام به خود بیاید به سنت و سیره نبی مکرم اسلام عمل کنند.
حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع الاول سال 570 میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشود؛ مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه هفدهم ربیع الاول و علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می دانند و امام خمینی(ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت بین شیعه و سنی نامگذاری کرد.
رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابوابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.
حضرت امام جعفر صادق(ع) ششمین امام شیعیان جهان است که در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ق در مدینه به دنیا آمد و در سال ۱۴۸ق در ۶۵ سالگی به شهادت رسیدند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.