سرهنگ حمید معین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و همچنین تجلیل از موتورسیکلت سواران قانونمند در نظر دارد همایش موتورسیکلت سواران قانونمند را ساعت 9 صبح چهارشنبه از بزرگراه شمالی روبروی پارک مادر برگزار کند.
وی ادامه داد: علاقمندان می‌ توانند با به همراه داشتن کلاه ایمنی، گواهینامه و موتورسیکلت با پلاک ملی، در این همایش بزرگ شرکت کنند.
سرهنگ معین زاده هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء سطح فرهنگ عبور و مرور، و کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی عنوان مرد و اظهار داشت: بیش از 40 درصد کشته های حوادث رانندگی شهری در این استان مربوط به موتورسیلکلت سواران بوده و این در حالیست که میانگین کشوری آن 33 درصد است.
وی افزود: بنا بر تحقیقات پزشکی قانونی 62 درصد از متوفیان موتورسوار بر اثر ضربه به سر فوت می کنند و کاهش آمار کشته های موتورسیکلت سوار استان کرمان نیاز به فرهنگ سازی و عزم ملی دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: راننده متخلف برای ترخیص موتورسیکلت خود از پارکینگ های نیروی انتظامی باید حداقل یک ساعت کلاس آموزشی اجباری ببینند و این طرح تنها در استان کرمان اجرایی شده است.
وی افزود: سازمان ها، ادارات و خیران با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی ورود کرده و پلیس راهور کلاه های ایمنی را به راکبان موتور سوار اهدا می کند.
وی ادامه داد: در این همایش از راکبان قانونمند نیز در همایش موتورسیکلت سواران تجلیل خواهد شد.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.