به گزارش ایرنا ، نماز عید قربان در کرمان به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی ‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان اقامه شد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت :این عید دارای ویژگی های خاص خود و محور حج ابراهیمی است هر چند که پس از حضرت ابراهیم، حج دچار تحریف شد.
امام جمعه افزود: از جمله این تحربف ها آن بود که برخی ها پس از انجام موسم حج در مراکز داد و ستد می نشستند و مفاخر قبیله خود رابه رخ یکدیگر می کشیدند .
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت : قرآن کریم انسان ها را به دو دسته تقسیم می کند، دسته ای که همواره به دنبال دنیا و مادیات هستند و به آخرت توجهی ندارند که اینها محور زندگی شان دنیا طلبی است و دسته دوم افرادی هستند که هم دنیا و هم آخرت را طلب می کنند لذا این گروه اهل نجات هستند.
وی یکی از ضرورت های جامعه امروز را وحدت و همراهی مسلمانان با یکدیگر دانست و اظهار داشت :مسلمانان باید تقوای الهی را رعایت کنند و منش شهدا و صلحا را درپیش بگیرند به خصوص امت اسلامی ایران که شهدای فراوانی را در خود تربیت کرده است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: در برهه کنونی بیش از پیش نیازمند وحدت و همدلی هستیم و امیدواریم از این مسائل پیش رو نیز عبور کنیم و پیروزی در این جبهه جدید را به فضل خداوند بزودی جشن بگیریم.
عید قربان در روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه برگزار می شود و مراسم قربانی کردن در این عید بر همه افرادی که اعمال حج را به جا می‌آورند واجب و الزامی است.
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.