به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره رقابت های سراسری قرآن کریم با تبیین نقش، اهمیت و جایگاه قرآن در کمال و سعادت بشر، از کلام وحی به عنوان چراغ هدایت و علاج تمامی دردها و رنج های جوامع بشری یاد کرد.
وی خاطر نشان کرد: قرآن تنها نسخه نجات بخش، هدایت گر و شفا بخش انسان هاست و بشر زمانی به سعادت و آرامش کامل می رسد که قرآن بر زندگی، اندیشه و عمل همگان حاکم شود.
آیت الله نعیم آبادی در ادامه با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی و گرانی های اخیر بر ضرورت تلاش، برنامه ریزی و نظارت بیش از پیش دولت در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور تاکید کرد.
وی نقش مردم را در سامان بخشی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور، بسیار مهم خواند و راه برون رفت از وضعیت نابسامان کنونی را در گرو مشارکت و همراهی مردم با قوای سه گانه دانست.
آیت الله نعیم آبادی هجوم نبردن به بازار در این برهه را مهمترین راهکار برای بازگشت ثبات و آرامش به بازار برشمرد و از مردم خواست در شرایط کنونی از خرید کالاهای غیر ضروری اجتناب کنند تا تب گرانی ها فروکش کند و ثبات و آرامش به بازار بازگردد.
وی در ادامه از قوا خواست زالوها را از اقتصاد مملکت جدا کنند و با مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد نمایند.
سرعت بخشی به روند رسیدگی به پرونده های مفسدان اقتصادی از سوی دستگاه قضا از دیگر مواردی بود که نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس به آن اشاره کرد.
آیین افتتاحیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره رقابت های سراسری قرآن کریم در هرمزگان شامگاه چهارشنبه سوم مردادماه 97 در سالن پیامبر اعظم (ص) شهر رودان برگزار شد.
مرحله استانی این رقابت ها سوم تا پنجم مرداد ماه سال جاری به میزبانی شهرستان رودان برگزار می شود و در این مرحله 250 شرکت کننده و نخبه قرآنی در بخش برادران و خواهران در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ کل، 20، 10 و 5 جزء قرآن کریم، اذان و دعاخوانی با یکدیگر به رقابت می پردازند و برگزیدگان به رقابت های کشوری راه می یابند.
7196 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.