به گزارش ایرنا، مرتضی غرقی روز یکشنبه در همایش بزرگداشت رور خبرنگار در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با اشاره به اینکه تاریخ نشانگر این هست که خبرنگاران هیچ گاه به آرمان های کشور خیانت نکرده اند ، افزود: مشکل خبرنگار در جامعه کنونی ما این است که از حقوق مردم دفاع می کند و باید برای حمایت از این رویکرد ، فرهنگ پاسخگویی در کشور نهادینه شود.
غرقی تاکید کرد: اگر می خواهیم کشور در همه ابعاد به توسعه برسد، خبرنگار باید آزادانه و در چارچوب حدود و اختیارات قانونی تعیین شده لب به انتقاد بگشاید.
مسئول کانون رسانه های بین المللی در ایران افزود: اهالی رسانه به دلیل فقدان برخورداری از امکانات و اطلاعات صحیح و آموزش روز بخوبی نتوانسته اند پیشرفت های این نظام را اطلاع رسانی کنند.
* منافع ملی را نباید قربانی منافع جناحی کرد
مسئول کانون رسانه های بین المللی در ایران با تاکید بر اینکه منافع ملی را نباید قربانی منافع جناحی کرد گفت: اگر رسانه ها زیر سئوال رفتند به دلیل اینکه سیاسیون در رسانه ها به دنبال منافع شخصی خود بودند.
غروقی با بیان اینکه هدف اصلی منافع ملی است، تصریح کرد: زمانی که سیاسیون وارد رسانه شدند؛ رسانه ضربه خورد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ایجاد اغشاش در این نظام هستند ، افزود: اگر امروز فساد در کشور وجود دارد باید مدیریت مجالس و دولت های گذشته پاسخگو باشند اما این گونه نیست که کل نظام آلوده باشند.
مسئول کانون رسانه های بین المللی در ایران با اشاره به اینکه رهبری در 10 سال گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی زیاد تاکید کردند و اما در مجلس کاری انجام نشد اظهار داشت : اگر اقتصاد مقاومتی به خوبی در کشور اجرا می شد اینک متکی به سایر کشورها نبودیم.
** مسئولان برای اعتمادسازی اصحاب رسانه زمینه سازی کنند
مسئول کانون رسانه های بین المللی در ایران با بیان اینکه مسئولان باید زمینه ها را آماده کنند تا خبرنگاران اعتمادسازی کنند، گفت: خبرنگاران برای کار حرفه ای سطح مطالعه خود را افزایش دهند.
وی با تاکید براینکه خبرنگاران باید صداقت رسانه ای را حفظ کنند ، گفت: رسانه ها در قالب های کوچک جناحی خود را درگیر نکنند بلکه با نگاه ملی و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.