به گزارش ایرنا، علیرضا احمدی پور روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: بیش از 70 درصد از درخواست های زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی در یکسال اخیر برای خدمات توانمندسازی و ایجاد اشتغال بوده است.
وی اظهار داشت: خدمات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار در راستای توانمندسازی از راه کمک به تحصیل، فراهم کردن زمینه اشتغال با پرداخت سرمایه کار، مشاوره کاریابی، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و حمایت های بیمه ای به این افراد ارائه می شود.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان کرمان گفت: عمده کودکان بدسرپرست بدلیل اعتیاد والدین تحت مراقبت های بهزیستی قرار می گیرند لذا توانمندسازی خانواده ها از آسیب های اجتماعی کودکان جلوگیری می کند.
وی افزود: بهزیستی زمینه بازپیوند کودکان به خانواده ها را فراهم می کند زیرا هر چه آسیب های اجتماعی افزایش یابد تعداد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نیز افزایش پیدا می کند.
احمدی پور عنوان داشت: یکی از دلایل مهم از هم گسیختگی خانواده ها اعتیاد است و با ارزیابی انجام شده طی یک سال گذشته شیوع اعتیاد در کرمان افزایش یافته است.
وی گفت: شیوع اعتیاد به مواد صنعتی، در سن های نوجوانی، جوانی و بین خانم ها افزایش یافته است.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان کرمان افزود: بیش از 50 مرکز مشاوره از جمله مشاوره خانوادگی، تحصیلی، سازش ها، تربیت کودکان، ژنتیکی و غربالگری در این شهر فعالیت می کنند و این مراکز بصورت خصوصی اداره می شود و در این راستا 17 هزار جلسه مشاوره در سال گذشته به مردم شهر کرمان ارائه شده است.
احمدی پور ابراز کرد: سامانه 1480 برای مشاوره تلفنی در شهر کرمان در سال 96 به 57 هزار تماس مشاوره ارائه داده که عمده این تماس ها در روابط زناشویی و مشکلات ارتباطی خانواده ها بوده است.
وی گفت: از دیگر اقدامات اداره بهزیستی شهرستان کرمان برگزاری سه جلسه مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق بوده و 30 درصد از این مشاوره ها موجب سازش زوجین شده است.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان کرمان افزود: 130 مهدکودک بهزیستی در شهرستان کرمان فعالیت می کنند که 30 درصد از این میزان در مناطق روستایی و بخش های این شهرستان قرار دارند.
وی بیان کرد: حدود 9 هزار کودک در این مهدکودک ها از آموزش های بهزیستی بهره می برند که این آمار باید با توسعه کمی و کیفی این مهدکودک ها افزایش یابد.
احمدی پور گفت: از خیران نیز انتظار می رود در حوزه کودکان ورود کرده تا کودکان بیشتری را برای آموزش و مهارت آموزی تحت حمایت قرار دهیم.
وی افزود: بیش از 90 درصد کودکان خیابانی شهرستان کرمان اتباع خارجی هستند و بهزیستی با 2 مرکز در این شهر بصورت شبانه روزی وظیفه ساماندهی این کودکان را برعهده دارد.
بهزیستی با انجام اقدامات پیشگیرانه و درمانی در برخورد با آسیب های اجتماعی زمینه باز پیوند خانواده ها را فراهم می کند.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.