به گزارش ایرنا، زهرا غلامرضایی سه شنبه شب در اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان قزوین افزود: این طرح برای دومین بار در بین دانش آموزان پایه هشتم در 30 مدرسه استان اجرایی شده است.
وی اضافه کرد:آموزش و پرورش شاید در سال های گذشته بیشتر بر آموزش متمرکز بود اما با تعاملات این دستگاه با سایر دستگاه های همسو مانند بهزیستی موضوع پرورش هم پررنگ تر از گذشته دنبال می شود.
این مسئول گفت: ارتباط موثر قسمت مهمی از پروسه مشارکت اجتماعی را تشکیل داده و مبنای کار اصلی ما در این طرح، آموزش مهارت های زندگی است که باید از مهاد کودک تا دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود:لازم است در کنار آموزش دروس علمی به مفاهیم تربیتی و پرورشی و جایگاه تربیت هم توجه بیشتری کرد در غیر این صورت در آینده با آسیب های اجتماعی بیشتر و جدید تری نیز مواجه خواهیم بود.
وی افزود: کم توجهی در زمینه سرمایه اجتماعی و همچنین پایین بودن مشارکت در حوزه آسیب های اجتماعی خود به عنوان یک آسیب برای اجرای طرح های پیشگیرانه بوده و می توان با هماهنگی بین بخشی و ارایه آموزش این مساله را کنترل کرد.
در طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان توسط دبیران به عنوان سفیران آموزش می بینند تا در جمع همسالان و همگروهی های خود به ترویج آموزش ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بپردازند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.