به گزارش ایرنا، فاطمه سادات حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون طرح تاب آوری و ارتقا اجتماعی زنان و خانواده استانداری کرمان به اجرای 2 طرح مهم استانی طی سال جاری در این استان اشاره کرد و افزود: طرح تاب آوری اجتماعی زنان در استان با همکاری معاونت امور زنان و خانواده استانداری اجرا می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: برنامه های طرح تاب آوری و ارتقای اجتماعی زنان و خانواده استانداری کرمان از سال 94 با همکاری سازمانهای مردم نهاد و با رویکرد روانشناسی آغاز شد.
وی تاکید کرد: طرح تاب آوری و ارتقای اجتماعی زنان و خانواده استانداری کرمان در سال جاری با رویکرد جامعه شناسی اجرا می شود.
حسینی با بیان اینکه تاب آوری کسب مهارت برای مدیریت احساسات در برابر ناملایمات و مسائل و مشکلات فراروی افراد است گفت: برای اینکه بتوانیم فراز و نشیب های زندگی را طی کنیم باید خلاقیت و توان مدیریتی لازم را داشته باشیم.
وی استان کرمان را درگیر بحرانهای متعدد در بخش های مختلف دانست و افزود: زنان باید بتوانند در این عرصه بحران ها را به خوبی مدیریت کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: شناسایی شیوه های مناسب و خلاقانه، توان افزایی فردی و جمعی با محوریت بانوان برای توسعه مشارکت های جوامع محلی از جمله اهداف اجرای طرح تاب آوری است.
وی گفت: هدف از اجرای طرح تاب آوری این است که تعاملات اجتماعی جوامع محلی را تقویت کنیم تا بانوان بتوانند برای حل مسائل پیش روی خود نقشه و راه مناسبی تعریف کنند.
حسینی با بیان اینکه کمتر به حاشیه های شهرها توجه شده است گفت: این مناطق با چالش های مختلفی روبرو است و طرح تاب آوری و ارتقای اجتماعی زنان و خانواده آسیب های موجود در این مناطق را کاهش می دهد.
وی تصریح کرد: تاب آوری طرحی ساختاری است و با هدف کاهش آسیب های حاشیه شهرها اجرا می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه طرح تاب آوری در 2 فاز اجرا می شود افزود: 23 تسهیلگر باید در این طرح آموزش های لازم را فرا بگیرند در حالی که تعداد این افراد در فاز نخست بیشتر است زیرا جوامع هدف زیاد هستند.
وی اظهار داشت: فاز نخست طرح تاب آوری اجتماعی در سه مرحله اجرا و در فاز دوم تسهیلگران آموزش دیده به مناطق مختلف اعزام می شوند.
حسینی اظهار همچنین خبرنگاران را یکی از ارکان مهم و لازم تمام حوزه های کاری جامعه دانست و تاکید کرد: لذا این مهم بیانگر وسعت نگرش و علم رسانه است لذا می طلبد خبرنگاران در حوزه اجرای طرح تاب آوری اجتماعی به برگزار کنندگان کمک کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، اطلاع رسانی و صداقت در انتقال اطلاعات را وظیفه خبرنگاران دانست و افزود: مردم به اخباری که رسانه ها منتشر می کنند اعتماد دارند و آنها را می پذیرند لذا تعهد و صداقت نسبت به انتقال اخبار مهم است.
وی صیانت و مراقبت از اخبار در انتقال آن به جامعه را دیگر وظیفه خبرنگاران عنوان کرد و گفت: مهمترین رسالت اصحاب رسانه پیگیری و نظارت بر اجرای چگونگی برنامه هایی است که در جلسات خبری از آنها مطلع می شوند.
حسینی اصحاب رسانه را دارای نگاه دغدغه مند برای حل مسائل جامعه دانست و تصریح کرد: خبرنگاران علاوه بر حجم زیاد کاری باید پیگیر برگزاری برنامه های ارائه شده از سوی مدیران باشد.
وی افزود: اصحاب رسانه باید راهبردهایی مطرح شده در حوزه های مختلف را پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.