احمد امینی روش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به دمای 50 درجه سانتی گراد در جیرفت جیرفت اشاره کرد و افزود: خشکسالی به طور حتم در چنین شرایطی بسیار شدیدتر اثرات خود را نمایان می کند.
وی با تاکید بر لزوم ورود خیران به عرصه مقابله با خشکسالی و کمبود آب ادامه داد: تمام شهرهای جنوب استان کرمان با مشکل کمبود منابع آبی مواجه است.
فرماندار جیرفت با اشاره به حساسیت ویژه دولت نسبت به مشکلات مربوط به کم آبی اظهار داشت: دولت با امکانات موجود به تنهایی توان مقابله با این بحران را ندارد و می طلبد مردم شرایط امروز را درک کنند و برای مبارزه با خشکسالی به میدان بیایند.
امینی روش به میزان مصرف آب توسط بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: چندین سال است که فریاد می زنیم باید از آبیاری سنتی دست کشیده و به اجرای سیستم های آبیاری نوین در کشاورزی روی بیاریم.
وی با اشاره به زیان های اخیر کشاورزان در فروش محصولات کشاورزی همچون گوجه، سیب زمینی و هندوانه اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات بهتری را با شرایط آسان تر در اختیار کشاورزان قرار دهد تا تمام مزارع و باغ ها به سامانه های جدید آبیاری مجهز شده و کشاورزان نیز متعهد شوند از کاشت محصولات پرمصرف در آب خودداری کنند.
فرماندار جیرفت بیان کرد: اگر همه ما نسبت به مصرف آب در بخش های خانگی، کشاورزی و صنعت حساس باشیم می توانیم بسیاری از مشکلات ناشی از خشکسالی و کمبود آب را رفع کنیم.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
جنوب استان کرمان یک سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده و از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و فاریاب تشکیل شده است که تمام این شهرها با بحران خشکسالی و کمبود آب مواجه هستند.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.