به گزارش ایرنا، فاطمه سادات حسینی روز شنبه در کارگروه بانوان و خانواده استان کرمان افزود: با توجه به تغییر الگوی جوانان در دوره کنونی، استمرار و دوام برنامه ها به منظور توسعه حجاب و عفاف در جامعه ضروری است.
وی از حجاب به عنوان موضوعی مطابق با فطرت انسان، احکام الهی و شئونات اسلامی یاد کرد و گفت: حجاب و عفاف در تحکیم بنیان خانواده و سلامت جامعه تاثیرگذاری دارد به شکلی که در چرایی آن جای هیچ سئوالی وجود ندارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه حجاب نماد هویت اسلامی و نماد زن مسلمان است اظهار داشت: اگر بخواهیم در زمینه چگونگی حجاب و عفاف از منظر آموزه های دینی، روانشناسی و جامعه شناسی اقدامی انجام دهیم باید ساعت ها روی نگرش و بینش افراد کار کنیم.
وی بر تاثیرگذاری رویکردها و برنامه های حوزه حجاب و عفاف در زندگی تاکید کرد و ادامه داد: برنامه های فرهنگی و اجتماعی باید خانواده محور باشد و باید برای تمام سنین از مهدکودک تا دانشگاه باید برنامه داشته باشیم.
حسینی بر جوان گرایی در برنامه ها نیز تاکید کرد و ادامه داد: در هر مسئولیت و رسالت خانوادگی، اجتماعی و مدیریتی باید به موضوع حجاب و عفاف تاکید ویژه ای شود و در این زمینه باید برنامه مدون و منسجم داشت.
وی گفت: در برنامه های فرهنگی بویژه در حوزه حجاب و عفاف اگر مباحث اعتقادی و هویت دینی را از منظر روانشناختی خوب تبیین کنیم به اهداف پیش بینی شده دست خواهیم یافت.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تاکید کرد: باید جایگاه و منزلت یک انسان را تبیین کرده و بین مسائل دین شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی یک پیوند برقرار شود.
وی بر اجرای طرح تحکیم خانواده تاکید کرد و گفت: در این راستا برگزاری نشست های معرفتی، تبیین نقش حجاب و عفاف در سلامت خانواده و جامعه، آموزش مهارت های دهگانه روانشناسی و مهارت های اساسی زندگی و برگزاری برنامه های ویژه برای دختران کارکنان پیشنهاد می شود.
حسینی گفت: طرح ارتباط با مسجد و محله اجرایی شده و تداوم آن نیز می تواند اثرات قابل توجهی داشته باشد و حضور و ارتباط جوانان با مساجد را گسترش دهد.
وی بر تدوین شناسنامه جوانان و واگذاری مسئولیت ها به آنان تاکید کرد و گفت: چرا باید حضور جوانان در مساجد کمرنگ باشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اظهارداشت: می توان با راهکارهای مناسب برای جذب جوانان به مساجد اقدام کرد و این امر می تواند از هفته حجاب و عفاف آغاز شود.
حسینی بر اجرای طرح سفیران فرهنگی در بین دانش آموزان دختر نیز تاکید کرد و گفت: باید برای دختران جوان و نوجوان برنامه های معرفتی داشته باشیم تا زمانی که وارد دانشگاه شوند و این امر می تواند در ترویج حجاب و عفاف در جامعه بسیار اثرگذار باشد.
وی به اقدامات انجام شده برای ساماندهی مراکز مشاوره تاکید کرد و ادامه داد: این اقدام در استان کرمان آغاز شده و ادامه دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در ادارات برای ارائه مشاوره ها نیز گفت: برای ساماندهی مسائل مشاوره سعی شده که ساماندهی مناسب و دقیقی صورت گیرد.
وی گفت: در راستای برگزاری جشنواره مد و لباس اسلامی نیز باید مسائل مد و لباس بر اساس کار علمی و پژوهشی دنبال شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.