به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن و مادر افزود: اسلام جایگاه زن را ارتقا داد و خداوند به کار و خدمت زن در خانه و خانواده، تربیت فرزندان و تمام فعالیت هایی که انجام می دهد ارزش داده و آن را هم ردیف جهاد می داند.
وی بیان کرد: قبل از اسلام، جایگاه زنان در جامعه مورد بی توجهی واقع شده بود به گونه ای که زنان خرید و فروش شده و دختران را زنده به گور می کردند.
امام جمعه بیرجند گفت: اکنون شان و جایگاه زنان در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مادر نقش نخست را در سازندگی و تربیت فرزندان بر عهده دارد.
وی عنوان کرد: دین اسلام تنها دینی است که بالادست ندارد و برای دین اسلام، نیاز به اسلام شناسی داریم زیرا مکتب غنی اسلام مطالب زیادی دارد اما مورد کم توجهی واقع شده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با انتقاد از بی توجهی به جایگاه زن در جامعه امروزی گفت: در دین اسلام تمام بار زندگی از دوش زن برداشته و به مردان محول شده است.
وی ادامه داد: با تمام ارزش هایی که خداوند برای زنان قرار داده زنان باید در محیطی آرام و به دور از هر دغدغه ای، به فضایل دینی و انسانی مجهز شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف و برنامه های استکبار، فاسد کردن زنان جامعه از طریق افراد نفوذی به وسیله تهاجم فرهنگی است و اگر زنان و مادران جامعه ما فاسد شوند، سرنوشت جامعه به نابودی کشیده خواهد شد.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های دشمن کمرنگ کردن حجاب و عفاف و آموزش رقص به کودکان است که اگر مقابل این توطئه ها ایستادگی نکنیم همان بلایی که بر سر مسلمانان اندلس درآمد که 700 سال اذان را تعطیل کردند بر سر ما نیز خواهد آمد.
وی با تاکید بر اینکه سرنوشت مردم دست خودشان است گفت: مسلمانان باید روی حقوق ارزشی و فرهنگی ایستاده و آن را حفظ کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: محفوظ نگه داشتن زنان و بانوان از جمله مهمترین حقوق ماست چرا که سرنوشت جامعه به آنها گره خورده و بیگانگان به هیچ چیز رحم نمی کنند و اگر بر ما مسلط شوند انتقام سختی خواهند گرفت.
وی ادامه داد: شان نزول سوره کوثر به حضرت فاطمه زهرا (س) است و واژه کوثر بر کثرت شان ایشان افزوده اما این مهم را نسل رسول اکرم (ص) می دانند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات، در حال حاضر بیش از 15 میلیون نفر سید از فرزندان حضرت زهرا (س) در دنیا زندگی می کنند.
وی گفت: در وضعیت امروز جامعه که ظلم دنیا را فرا گرفته و مکتب های مادی به پوچی رسیده اند، تنها یک راه مانده و آن در وجود فرزند حضرت زهرا، حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) خلاصه می شود.
وی افزود: این در حالی است که پیش از ظهور ایشان وعده داده شده که انقلابی به وجود خواهد آمد که جهان را برای ظهور آماده خواهد کرد.
عبادی گفت: تقارن ولادت امام خمینی (ره) و حضرت زهرا (س) معجزه ای ایجاد کرد و آن پیروزی انقلاب اسلامی بود و اکنون نیز این امامت، در دستان فرزند ایشان حضرت آیت الله خامنه ای است که تمام دنیا به این انقلاب چشم دوخته اند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.