به گزارش ایرنا، دکترسیدضیاء هاشمی روز پنجشنبه در آیین پایانی جشنواره انتخاب روابط عمومی های برتر خراسان شمالی افزود: افکار عمومی توقع دارد اخبار به صورت دقیق، سریع و درست در اختیار قرار گیرد، در غیر اینصورت نیاز به دستیابی اخبار از طریق رسانه های بیگانه تامین می شود.
وی گفت: حدود 60 درصد مجوز فعالیت برای رسانه های کشور در دولت آقای روحانی صادر شده است و اکنون 9 هزار رسانه مجوز فعالیت دارند .

**رسانه، مهمترین ابزار امر به معروف است
مدیرعامل ایرنا در بخش دیگر سخنان خود گفت: یکی از مهم ترین ابزار امربه معروف و نهی از منکر رسانه است و این فریضه مهم دین می تواند در رسانه ها بیشترین تجلی را داشته باشد.
وی افزود: رسانه ها ابزار و بستر اجرای آموزه های دینی هستند و بر همین اساس برخی علما تاکید دارند کار در عرصه رسانه، عبادت است.
این پژوهشگر و استاد دانشگاه تصریح کرد: رسانه ها در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و دینی اثرگذار هستند و باید از این ظرفیت دینی بویژه در استان خراسان شمالی که پیشتاز فرهنگ اصیل ایرانی است، بهره گرفته شود.

** روابط عمومی بدون رسانه نمی تواند موفق باشد
مدیرعامل ایرنا همچنین گفت: نقش روابط عمومی ها با رسانه ها متفاوت اما نزدیک به یکدیگر است اما اگر رسانه ها و روابط عمومی ها بخواهند نقش یکدیگر را ایفا کنند، هیچ کدام به سرمنزل مقصود نمی رسند.
وی تصریح کرد: دنیای امروز دنیای رقابت است و مخاطب نیاز به دستیابی سریع به اطلاعات دارد و در این زمینه رسانه ای موفق است که در انتشار اخبار صحت، دقت و سرعت داشته باشد.
هاشمی گفت: روابط عمومی ها متولی تقویت پیوند مدیریت و افکار عمومی و تعامل سازنده هستند و هر چه این تعامل سازنده تر باشد مسیر حل مشکلات سهل تر و هزینه ها کمتر می شود.
وی بر تقویت اعتماد اجتماعی در جامعه تاکید کرد و افزود: سرمایه های فرهنگی باید در کنار سرمایه های اجتماعی قرار گیرد.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی از طریق روابط عمومی ها می تواند تقویت شود گفت: وظیفه روابط عمومی ها، توجیه ضعف ها و برجسته کردن نقاط قوت دستگاه ها نیست بلکه باید تحلیل گر باشند.
وی ادامه داد: اگر روابط عمومی و رسانه نتواند در رسالت خود موفق باشد، اعتماد اجتماعی مخدوش می شود و اگر مدیران هم نتوانند اعتماد افکار عمومی را به دست آورند، کارها به خوبی پیش نمی رود.
7185/ 6042/1042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.