به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده روز دوشنبه در نشست خبری افزود: بهبود شرایط اجتماعی نیازمند برنامه جدی تر از سوی برنامه ریزان کشور است و نوجوانان به دلیل کاهش دانش اجتماعی با هدف کسب آرامش به اعتیاد مواد صنعتی مبتلا می شوند.
وی با بیان اینکه خشونت در استان کرمان نسبت به سالهای گذشته رشد داشته ، اظهار داشت: 26.4 درصد افراد در این استان دچار یک نوع اختلال روانی هستند.
به گفته صادق زاده بدلیل نداشتن دانش اجتماعی اختلال های روانی ازجمله خشونت ها و اعتیاد در جامعه استان کرمان درحال رشد است که نیازمند توجه جدی است.
** 33 درصد زنان کرمان در معرض آسیب های پرخطر قرار دارند
صادق زاده عنوان داشت: 33 درصد از جامعه زنان شهر کرمان بر اساس آخرین تحقیق در منطقه های حاشیه ای، در معرض آسیب های پرخطر قرار دارند.
وی گفت: خاموشی مقابل حقوق زنان و خشونت کلامی در استان کرمان در حال رشد است و دامنه آن به جامعه کشیده شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: امسال پذیرش در مرکز حمایت از زنان در معرض خشونت استان کرمان نسبت به سالهای گذشته حدود پنج برابر شده است.
** 80 درصد زنان معتاد اطلاعی از اعتیاد خود ندارند
صادق زاده گفت: 80 درصد از زنان مبتلا به اعتیاد صنعتی اطلاعی از اعتیاد خود ندارند بنابراین مراجعه برای درمان را به سختی می پذیرند.
وی افزود: مردم بدانند راه حفظ زیبایی، نشاط و شادابی پوست، مصرف مواد مخدر و روان گردان ها نیست و در این زمینه ظرف 10 روز در یک مرکز درمانی 14 مورد دختر 13 تا 17 ساله مبتلا به LSD ها و روان گردان ها پذیرش شدند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان اضافه کرد: در صورتی که روند گرایش نوجوانان به روانگردان ها اطلاع رسانی نشود در آینده با روند رو به رشد نوجوانان به خودکشی بصورت دسته جمعی روبرو خواهیم بود.
** اختلال اوتیسم در کرمان 100 درصد رشد داشته است
مدیرکل بهزیستی کرمان گفت: اختلال اوتیسم در استان کرمان نسبت به سالهای گذشته بیش از 100 درصد رشد داشته است که ضرورت آگاهسازی در این زمینه ضرورت دارد.
صادق زاده افزود: استان کرمان 10 درصد مراکز اوتیسم کشور را دارا است و تمامی زیرساخت های مرکز اوتیسم در این استان فراهم شده است.
وی تصریح کرد: بهزیستی به قانون خانواده هایی که فرزندی پیدا می کنند می توانند به فرزند خواندگی قبول کنند، اعتراض دارد زیرا باب فساد اخلاقی، قاچاق انسان و مافیای انسان درحال شکل گیری است.
** سالمندی کرمان به سرعت در حال رشد است
وی افزود: یکی از آسیب های اجتماعی رشد سریع سالمندی در جامعه است و در سال 90 سالمندی در استان کرمان 6.7 درصد بوده و پس از سرشماری سال 95 به هشت درصد افزایش داشته که این میزان در کشور حدود 10 درصد ارزیابی شده و زنگ خطری جدی است.
صادق زاده اظهار داشت: نباید سالمندی هزینه های درمانی را افزایش و نشاط را از خانواده بگیرد لذا باید از اکنون فرهنگسازی برای کنترل دوره سالمندی سالم به افراد میانسال ارائه شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: هفت درصد از 340 هزار نفر کودک در معرض خطر استان کرمان را آموزش دادیم و در مهدکودک های این استان بحث اعتیاد، دانش اجتماعی دنبال می شود.
** تشریح برنامه های هفته بهزیستی در کرمان
صادق زاده گفت: برگزاری نشست هایی در راستای قانون جدید حمایت از معلولان، حضور در گلزار شهدا و سخنرانی در نمازجمعه، دیدار با ائمه جمعه ، استاندار و فرمانداران استان کرمان، خدمات خط 1480 و 123، اجرای تئاتر معلولان، مسابقات ورزشی فرزندان شبه خانواده، کارزار رسانه ای مسائل اجتماعی از جمله برنامه های این اداره کل در هفته بهزیستی است.
وی افزود: در این هفته، سرویس های گفتار درمانی، کلینیکی، شنوایی سنجی و بینایی بصورت رایگان به مردم ارائه می شود و همچنین در این هفته بیش از 150 واحد مسکونی در اختیار زنان معلول و سرپرست خانوار قرار می گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: شرکت چاپ زنان سرپرست خانوار، مشاغل فرش های دستی کوچک و کارگاه های بهره برداری از مرکز جامع روانشناختی استان کرمان با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، در این هفته به بهره برداری می رسد.
وی تاکید کرد: امسال ایجاد بانک اطلاعات خیر و برخی از بانک ها برای سپرده کردن نیت خیر در استان کرمان راه اندازی می شود و در مرحله طراحی نرم افزار قرار دارد.
صادق زاده با بیان اینکه این بانک، نیت خِیر جمعی در جامعه را توسعه می دهد گفت: این سامانه اقدامات خِیر افراد ازجمله درمانی و نیکوکاری در جامعه را ثبت می کند لذا افراد در صورت نیاز می توانند از اقدامات خیر گذشته خود استفاده ببرند.
امسال هفته بهزیستی با شعار بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه بهزیستی آغاز می شود.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.