علیرضا یونسی روز چهارشنبه در همایش روز ملی جمعیت در ساری افزود: رشد جمعیت مازندران در 2 سرشماری 90 و 95
از 1.2 به 1.33رسیده ،اما این رشد بسیار ضعیف و کند است.
وی افزود : جمعیت مازندران بر اساس سرشماری سال گذشته به سه میلیون و 283 هزار و 582 نفر رسیده که نسبت به سرشماری پیش از آن 209 هزار و 639 نفر افزایش جمعیت دارد.
معاون استاندار مازندران بعد خانوار در سرشماری سال 95 در کشور را 3.3 اعلام کرد و افزود: این شاخص در سال 1390 در مازندران 3.5بوده است ،اما در سال 95 این شاخص به 3.3رسیده است .
وی با بیان این نکته که ناهنجاری های اجتماعی باعث کاهش میزان زاد و ولد می شود، اظهار داشت: امروز به دلیل عدم رشد وتوسعه اقتصادی، پیری و بی نشاطی ، وجود آسیب های اجتماعی ، اخلاقی و اختلال در جامعه پذیری رغبت تک فرزندی در مازندران را بیشتر کرده است.
وی توضیح داد: کم عاطفی شدن در خانواده های تک فرزندی به دلیل نداشتن خواهر و برادر ،جامعه مازندران را تهدید می کند.
یونسی به اقدامات موثر و همسو دولت یازدهم با سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با طرح تحول سلامت هزینه درمانی در بیمارستان های دولتی تا 95درصد کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: دولت با اطلاع رسانی شجاعانه ، دقیق و واقعی از بیکاری ، فقر ، فساد و آسیب های اجتماعی توانست برای حل این معضلات برنامه ریزی کند.
وی با اشاره به اینکه امروز حدود 540 کمپ ترک اعتیاد که هزینه سنگینی را برای دولت دارد، در مازندران فعال است، گفت: در این دولت 30 محل فساد توسط مسئولان اجرایی استان پاکسازی شده است.
وی با بیان اینکه طلاق تا قبل از سال 92 در مازندران شتابنده بوده است و فروپاشی نظام خانواده استان به بحران رسیده بود، ادامه داد: امروز دولت بدون تعارف این معضلات را اطلاع رسانی و برای حل آن برنامه ریزی کرد.
وی با بیان اینکه امروز جلوی رشد طلاق با اقدامات جدی دولت یازدهم در مازندران گرفته شده است، گفت: بر اساس آمار در سه ماهه امسال در مقایسه سال قبل 2.2درصد طلاق کاهش یافته است.
وی خطاب به دهیاران ، بخشداران ، شوراهای اسلامی شهر و روستا ، شهرداران و فرمانداران مازندران گفت که باید به مشکلات آسیب های اجتماعی حوزه وظایف خود توجه جدی کنند.
معاون استاندار مازندران یکی از اساسی ترین مسایل اجتماعی و فرهنگی را پرداختن به امر کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه کاهش طلاق ، افزایش فرزند آوری ومبارزه با قاچاق موادمخدر و درمان معتادان عنوان کرد .
وی گفت: روستای بدون طلاق ، بیکار و اعتیاد سرلوحه وظایف بخشداران ، دهیاران و فرمانداران مازندران قرار گرفته است و روستاهایی که در این شاخص ها قرار بگیرند مورد حمایت هستند.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.