سلمان کرمی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 قلاده توله خرس آسیایی، عصر امروز به دهستان رمشک آمده و برای رفع تشنگی و گرسنگی وارد یک باغ خرما در روستای خروس آونگ این دهستان می شوند.
وی با بیان اینکه تعداد گونه های خرس سیاه آسیایی در مناطق مارز و رمشک زیاد است اظهار داشت: با وجود کمیاب بودن اینگونه در دنیا، اما این خرس نادر در جنوب کرمان زیاد مشاهده می شود.
وی بیان کرد: خرس های سیاه برخی اوقات برای رفع تشنگی و گرسنگی به مزارع و محصولات کشاورزان خسارت وارد می کنند و برخی اوقات توسط افراد ناآگاه زنده گیری یا شکار می شوند.
کرمی عنوان کرد: ماموران حفاظت محیط زیست در پی یافتن مادر توله خرس ها هستند تا توله ها را در نزدیکی مادرشان رها سازی کنند.
وی با اشاره به اینکه از شهرستان همجوار تقاضای نیروی کمکی کرده ایم تصریح کرد: عملیات جستجوی مادر این توله خرس ها، فردا هم ادامه خواهد داشت.
دهیار رمشک نیز به ایرنا گفت: صاحب باغ در سرکشی از نخلستان خود متوجه می شود که بخشی از محصول خرمایش توسط توله خرس ها خراب شده است.
پردل رئیسی افزود: توله خرس ها از درختان نخل بالا رفته و خرماهای این کشاورز را خورده بودند.
وی با اشاره به اینکه در این مناطق همواره حیوانات متعددی به علت تشنگی به روستاها و آبادی ها حمله ور می شوند عنوان کرد: گرگ ها تاکنون 6 گوسفند را در این منطقه کشته اند.
رئیسی اضافه کرد: طی روزهای گذشته هر 2 شب یک مرتبه گرگ ها به روستای گنج آباد رمشک رفته و به گوسفندان روستائیان حمله کرده اند.
خرس سیاه آسیایی به‌ عنوان یکی از کمیاب‌ ترین و آسیب ‌پذیرترین گونه ‌های خرس در ایران و حتی دنیا بشمار رفته و در آستانه انقراض قرار دارد.
همواره گونه های جانوری متعددی در جنوب کرمان به دلیل تشنگی و نبود حفاظت لازم تلف شده یا توسط شکارچیان شکار می شوند.
شهرستان قلعه گنج با محیط زیستی به وسعت یک میلیون هکتار، 2 نفر محیط بان دارد.
این شهرستان در فاصله 430 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
جنوب استان کرمان متشکل از هفت شهرستان، یک سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.
.7429/ 3029/9875
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.