به گزارش ایرنا، حمید شمس الدینی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید هیات دیپلماتیک و سفرای کشورهای مجارستان، انگلستان، اندونزی، لهستان، استرالیا، فرانسه، آلمان، دانمارک، نیجریه، نروژ و فنلاند از دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی کرمان افزود: مرکز خدمات رسانی به اتباع خارجی در این استان از سال گذشته راه اندازی شده که خدمات متفاوتی را به این افراد ارائه می کند.
وی ادامه داد: در این مرکز سعی شده حداقل امکانات مورد نیاز برای اتباع خارجی فراهم شود و تکریم پناهندگان اولویت اول ما است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان بیان کرد: مرکز خدمات رسانی به امور اتباع خارجی و پناهندگان با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان احداث و تجهیز شده است.
وی با اشاره به فعالیت کمیته حل اختلاف اتباع خارجی در کرمان افزود: در سال گذشته 218 پرونده حل اختلاف در این کمیته مطرح و 177 مورد آن منجر به رفع اختلاف شد.
شمس الدینی بیان کرد: در حوزه اتباع خارجی و پناهندگان، بویژه اتباع افغان در سالهای اخیر رشد کمی خدمات رسانی را داشتیم که به سمت کیفیت بخشی این خدمات می رویم.
وی گفت: با توجه به اینکه 6 هزار نفر از اتباع افغان در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند پروژه های جانبی با همکاری آموزش و پرورش، وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در کرمان اجرا می شود.
هیات دیپلماتیک و سفرای کشورهای مجارستان، انگلستان، اندونزی، لهستان، استرالیا، فرانسه، آلمان، دانمارک، نیجریه، نروژ و فنلاند از مدرسه عمر خیام بازدید کردند و از نزدیک در جریان خدمات آموزشی ارائه شده به اتباع خارجی و پناهندگان قرار گرفتند.
همچنین این هیات از مراکز ثامن الحجج و جواد الائمه کرمان که در زمینه ارائه خدمات به اتباع خارجی و پناهندگان فعالیت دارند، بازدید کردند.
هیات های دیپلماتیک 11 کشور و آژانس های سازمان ملل متحد در ایران شامگاه دوشنبه وارد فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان شدند.
این هیات در سفر 2 روزه به استان کرمان از کارگاه های آموزشی، مراکز مختلف آموزشی، بهداشتی و خدمات رسانی به پناهندگان مستقر در شهرستان های کرمان و رفسنجان بازدید کردند.
بیش از 300 هزار نفر از اتباع خارجی در استان کرمان اقامت دارند که اکثریت آنها از اتباع کشور افغانستان هستند.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.