شهباز حسن پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دیدار اخیر مجمع نمایندگان استان کرمان با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست افزود: در این دیدار خواستار توجه ویژه به محیط زیست پایدار کرمان با توجه به افزایش بروز پدیده گرد و غبارهای اخیر در این استان شدیم.
وی به وجود جازموریان در استان کرمان به عنوان کانونی که 25 درصد گرد و غبار کشور را تولید می کند اشاره و تصریح کرد: سرمایه گذاری ویژه دولت در راستای احیای تالاب جازموریان و احیای دیگر تالاب حدفاصل سیرجان و نیریز فارس می تواند از این آلایندگی ها بکاهد.
*ضرورت تهیه گزارش از میزان آلایندگی مس سرچشمه
حسن پور افزود: از رئیس سازمان محیط زیست با توجه به آلایندگی مس سرچشمه خواستار اعزام هیات بازرسی به منظور سرکشی از محیط و تهیه گزارشی از آلایندگی های این کارخانه شده ایم.
وی گفت: با توجه به خشکسالی بی سابقه اخیر از رئیس محیط زیست کشور همچنین خواستیم که به تامین آب و امنیت غذایی گونه های جانوری محیط زیست کرمان از طریق بخش خصوصی و دولت همت گمارد.
براساس این گزارش خشکسالی حدود دو دهه گذشته و استفاده بی رویه از منابع آبی و نیز سدسازی های غیرکارشناسی در استان کرمان که از اقلیم گرم و خشک برخوردار می باشد ضمن خشکیدن تالابها که به کانونی از ریزگردها تبدیل شده بی آبی حیات وحش این استان را در معرض تهدید جدی قرار داده طوریکه در هفته گذشته دو راس آهوی جبیر در جنوب این استان بر اثر نبود از تشنگی تلف شدند.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.