به گزارش ایرنا ، محمدجواد فدائی روز جمعه در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره گل و گلاب لاله زار بردسیر افزود: بنا بر آمارهای موجود هم اکنون در سطح جهان 20 هزار هکتار کشت گل محمدی وجود دارد که 14 هزار هکتار آن در ایران و سه هزار هکتار آن درشهرستان بردسیر استان کرمان است.
وی با اشاره به اینکه کارهای بزرگی در منطقه لاله زار و در راستای فرآوری گل محمدی انجام شده است، گفت: اقدامی که در این منطقه انجام می گیرد، در جهان بی نظیر است .
فدائی برگزاری جشنواره گل و گلاب را حامل دو پیام دانست و گفت: پیام خاص این جشنواره در حقیقت شکر به درگاه خداوندی و است و پیام عام این جشنواره نیز به همه مردم است تا در این منطقه حضور یافته و از طبیعت و امکانات گردشگری آن استفاده کنند.
وی با اشاره به این مطلب که در فرآوری گل محمدی، مشکل مواد اولیه و تکنولوژی نداریم، اظهارداشت: بازار صادراتی بسیار خوبی برای محصولات حاصل از گل محمدی نیز وجود دارد.
فدائی تاکید کرد: فعالیت موجود در زمینه کشت، فرآوری و فروش داخلی و خارجی فراورده های ارگانیک گل محمدی را باید حفظ کرده و بازارهای خارجی را نیز حفظ کنیم که در این مسیر نیز باید به سمت تولید عاری از کود و سم برویم.
وی اظهارداشت: بخش عمده تولیدات گل محمدی در لاله زار بردسیر ارگانیک است و بر اساس تاکیدات استانی مقرر شده که بخش ناچیزی که با استفاده از سم و کود، تولید محصول دارند، به سوی تولیدات ارگانیک حرکت کنند.
مراسم اختتامیه جشنواره گل و گلاب لاله زار بردسیر با حضور سرپرست استانداری کرمان، نمایندگان مردم شهرستان های کرمان و راور، سیرجان و بردسیر، رفسنجان و انار، فرماندار بردسیر و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.
7440/ 5054/7421
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.