به گزارش ایرنا، مجید نجف پور روز دوشنبه در جمع رسانه های محلی بردسیر، افزود: با آغاز فصل گل چینی و به رسم هر ساله، دوازدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر، از 29 خرداد تا یکم تیرماه در محل سایت گردشگری لاله زار برگزار خواهد شد.
وی گفت: زیرساختهای لازم برای استقبال قریب به 40 هزار گردشگر در این ایام فراهم شده و برنامه های تفریحی، کوچ نمادین عشایر، غرفه های صنایع دستی، مسابقات ورزشی و کوه پیمایی برای علاقمندان و گردشگران در نظر گرفته شده است.
نجف پور در ادامه گفت: اولین اقدام در راستای توسعه گردشگری، احداث جاده گردشگری لاله زار با اعتبار 25میلیاردریال بوده که تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی همچنین احداث سایت های گردشگری شماره 2 لاله زار، گردشگری باغابر، تالار اجتماعات باغابر و افتتاح اورژانس لاله زار را به عنوان بخشی از زیرساختها برای تداوم گردشگری منطقه و رفاه حال مسافران بر شمرد.
نجف پور در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر نحوه حفظ محیط زیست با افزایش گردشگران و علاقمندان به طبیعت، افزود: تدابیری انجام شده تا گردشگران در ازای تحویل دادن زباله های تولیدی خود، پاداش دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه طرح یاد شده سال گذشته نیز انجام شد و خوشبختانه با استقبال روبرو شد اظهار داشت :بخش هایی از مناطق بکر ، چمن ها و ارتفاعات در آینده به صورت مناطق ممنوع در آمده و حصار کشی خواهد شد.
فرماندار بردسیر گفت: در حال حاضر سه هزار هکتار گلستان بارور و 500 هکتار گلستان غیربارور (که طی دو سال آینده به ثمر می نشینند)، در این منطقه وجود دارد و در حال حاضر سالانه هفت هزار تن گل محمدی در 22 واحد صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی تولید گلاب لاله زار گلاب گیری می شود.
لاله زار یکی از مناطق کوهستانی شهرستان بردسیر است که به داشتن آب و هوای خنک و گلستان های وسیع گل محمدی شهرت دارد.
لاله زاریکی از مناطق پنج گانه شهری بردسیر است و در 75 کیلومتری جنوب شرقی بردسیر قرار دارد.
بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان واقع شده است.
7421/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.