به گزارش ایرنا این جاذبه طبیعی در دل جنگل و دامنه کوه هارون در وسعت 4 کیلومتر واقع شده و زیبایی آن چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد.
طبیعت بکر و رودخانه با صفای کبودوال نیز در این منطقه واقع شده است و به مسافران نوروزی عبوری از این خطه سر سبز توصیه می شود که به آبشار کبودال علی آبادکتول سر زده و ساعاتی را در این مکان سپری کنند.
جهت دسترسی آسان به این منطقه ؛تابلوهای راهنمای آبشار کبودوال در حاشیه جاده اصلی گرگان -علی آباد و خان ببین -علی آباد نصب شده که آبشار و جنگل های کبودوال را برای مسافران معرفی می کند.
در این پیوند مسافران نوروزی پس از رسیدن به شهر علی آبادکتول و 5 کیلومتر حرکت در مسیر جنگلی به محل پارک خودرو آبشار کبودوال رسیده و پس از آن برای رسیدن به آبشار لازم بوده که مسیری 30دقیقه ای را به صورت پیاده طی کنند که از حاشیه رودخانه می گذرد.
آب این آبشار از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع 1780 متر تامین می شود و زمزمه حرکت آن در داخل جنگلی انبوه؛ بسیار آرامش بخش و مشاهده آن برای هر رهگذر جذاب است.
آب آبشار کبودوال زلال، شفاف و قابل شرب است.

*ایجاد امکانات رفاهی برای اتراق مسافران
پارک جنگلی کبودوال دارای راه دسترسی مناسب به آبشار است و علاوه بر این، زیرساخت های گردشگری همچون توقفگاه خودرو، آلاچیق، فروشگاه صنایع دستی، موزه تاریخ طبیعی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و پایگاه انتظامی جهت تامین امنیت مسافرین و گردشگران در سال های اخیر در جوار آن ایجاد شده است.
اکنون مجموعه ای از امکانات در این محل توسط دستگاه های مرتبط برای بهره مندی مسافران و گردشگران ایجاد شده است.
شهرستان علی آباد از توابع استان گلستان بوده و شامل 4 شهر علی آبادکتول ، فاضل آباد ، مزرعه و سنگدوین و 76 روستا است.
6204/1648
گزارش: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.