سلاجقه در گزارش خود چنین آورده است : این روزها هر سر به هوایی احساس هواشناس بودن می کند! یکی به عنوان دانشمند آلمانی خبر از جذب و هدایت سامانه های باران زا می دهد، بی آنکه حتی معنی سامانه هواشناسی را بداند که چیز قابل جذب و دفعی نیست! سامانه هواشناسی یک الگوی تغییر فشار در یک منطقه جغرافیایی است که دائما در حال تغییر و تحول است!
یکی دیگر می آید و اعلام می کند تا 30 سال دیگر خشکسالی تمام تمدن ایران را در این فلات خشک در هم پیچیده و نابود می کند بی آنکه بداند اصولا هنوز امکان پیش بینی 30 ساله وضع هوا وجود ندارد!
دیگری دقیقا در نقطه مقابل خبر از تغییر جریان های اقیانوس اطلس شمالی می دهد و نتیجه می گیرد خشکسالی های ایران برای همیشه پایان یافته است. بدون اینکه بداند خشکسالی یک پدیده ی طبیعی در همه اقلیم هاست و هرگز پایان نخواهد یافت. و نیز بی آنکه بداند النینو یک تغییر الگوی دمای سطح آب اقیانوس آرام در نیمکره جنوبی است، اعلام می کند امسال در ایران النینو رخ می دهد!
آن یکی دیگر خیال می کند باروری ابرها چیزی شبیه باروری گیاهان و حیوانات است و بلافاصله اعلام می کند بارندگی های اخیر تهران یا جاهای دیگر حاصل بارور کردن ابرها به وسیله آلمان ها و روس هاست! بی آنکه بداند بارندگی یک فرایند بسیار پیچیده است و تنها عملی که در باروری ابرها انجام می شود پاشیدن هسته تراکم به داخل ابرهایی است که دلیل نباریدنشان فقط نداشتن هسته تراکم است.
هسته تراکم چیست؟ هسته تراکم که برای تشکیل قطرک (droplet) های اولیه باران ضروری است، همین ریزگردهایی هستند که نفس همه را بند آورده اند! و همه می بینیم تنها چیزی که ابرهای روی کشور ما کم ندارند هسته تراکم است!
چه می توان گفت؟! در این مملکت عده ای پول می گیرند ریزگرد ها را از آسمان کشور دور کنند و عده ای دیگر پول می گیرند بروند آن بالا ریزگرد بپاشند داخل ابرها تا از آنها باران ببارانند!
هواشناسی هم مانند سایر علوم دارای مبانی تئوری علمی است که باید ابتدا به آنها اشراف داشت و سپس چنین نظراتی را ارائه کرد. نظراتی که از قضا مورد توجه آحاد مردمند و این بیچاره ها تا خبری در این باره می بینند دست به دست می چرخانند تا دیگران هم بدانند!
باید توجه داشت که هر کدام از این ادعاهای عجیب و غریب حتما مستند به اسناد علمی قابل قبول مانند مقالات منتشر شده در مجلات علمی معتبر باشند و یا از طریق سازمان ها و موسسات علمی رسمی اعلام شده باشند.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.