علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براثر بروز این پدیده پیشینه دما در زابل به حدود 48 درجه سانتیگراد و زاهدان به 41 درجه می رسد.
وی ادامه داد: همچنین در نیمه جنوبی و سواحل سیستان و بلوچستان گرمای هوا همچنان تا اواخر هفته آینده تداوم دارد به طوری که دمای بیشینه در شهرستان های دلگان، ایرانشهر، سرباز، قصرقند، نیکشهر و برخی نقاط کنارک، چابهار، بزمان و فنوج در این مدت حدود 47 تا 51 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
وی افزود: با توجه به تداوم گرما در سیستان و بلوچستان مدیریت تامین، توزیع و صرفه جویی آب و برق و اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از آسیب به باغات ضروری است.
وی ادامه داد: همچنین توصیه می شود در ساعات گرم روز افراد از تردد و فعالیت غیر ضروری در فضای باز به دلیل احتمال گرمازدگی خودداری کنند.
رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دریای عمان نیز به ویژه در نواحی شرقی تا فردا مواج پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.