به گزارش ایرنا، حمید ملانوری روز سه شنبه در آئین افتتاح دفاتر تسهیلگری کرمان افزود: استفاده از متخصصان جوان در قالب دفاتر تسهیلگری رسیدن به اهداف توسعه ای و ارتقای کیفیت زندگی را تسریع می کند.
وی با اشاره به اینکه همه تلاش حکومت ها و دولت ها، برای آن است که فضای خوبی برای زندگی انسان ها ایجاد شود عنوان کرد: تغییرات و تحولاتی که چندان کارشناسی نبوده، موجب بی عاری به جای بیکاری شده است و دفاتر تسهیلگری می توانند این مشکلات را برطرف کند.
وی با تاکید بر اینکه تغییر و تحولات ایجاد شده متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما نیست گفت: ایجاد دفاتر تسهیلگری کاری است که از مدت ها قبل باید انجام می شد و امروز اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: استفاده از متخصصان جوان کمک می کند که به اهداف پیش بینی شده به خوبی دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه برنامه های حوزه اقتصادی، سرمایه گذاری و توسعه ای با همکاری معین های اقتصادی از ابتکارات استان کرمان است گفت: پایه و اساس زندگی و جامعه خانواده ها هستند و اگر اعضای خانواده ها را به عنوان رکن اصلی جامعه مورد توجه نداشته باشیم، کارایی لازم را نخواهیم داشت.
وی از بین رفتن فرهنگ کار و تلاش را از مشکلات امروز جامعه برشمرد و ادامه داد: ایرانی ها در گذشته افرادی پرکار بوده اند و در مقالات بین المللی نیز مطرح شده که ایرانی ها افراد باهوش و کم کار هستند و در این رابطه نیاز به اصلاح فرهنگ های نادرست داریم.
ملانوری گفت: بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی به دلیل نبود مدیریت درست بوده و امروز همه باید به هم کمک و از توان نیروهای مردمی نیز استفاده کنیم تا جوانان این کشور توانمند و افرادی موثر برای جامعه شوند و دولت نیز توان خود را در این حوزه به کار گرفته است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه دفاتر تسهیلگری درصدد توانمندسازی افراد در محلات بویژه در محلات آسیب پذیر است گفت: این اقدام کار بسیار ارزشمندی است که اجر اخروی را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: دفاتر تسهیلگری باید بزرگان محلات را شناسایی کرده و حلقه ارتباطی با این افراد را برقرار کنند و در ادامه به دنبال شناسایی نقاط ضعف و افراد آسیب دیده بروند.
وی تصریح کرد: به کارایی دفاتر تسهیلگری بسیار امیدوار هستیم و سعی می کنیم همواره در کنار این دفاتر بوده و کمک کنیم که جریان رو به رشد و توسعه خود را تداوم بخشند.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.