به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا صالحی امیری عصر چهارشنبه در اولین نشست مشترک فرمانداران و بخشداران استان تهران در سالجاری با اشاره به پیچیدگی مسائل اجتماعی کشور گفت: شناخت آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی برای مدیریت مسائل جامعه در دهه آتی بسیار حائز اهمیت است و پیش‌بینی ناپذیر بودن جامعه با ساختاری اتمیزه (ریز و کوچک کردن)، احتمال آسیب‌ها یا تهدیدات اجتماعی را منتفی نمی‌کند و از این رو، آمادگی برخورد و مواجهه علمی با مسائل اجتماعی ضرورت دارد.
صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت سرمایه اجتماعی پرداخت و با اشاره به نتایج بررسی‌های علمی در برخی مطالعات و تحقیقات، توجه به مولفه‌های سرمایه اجتماعی را بسیار راهبردی قلمداد کرد.
این پژوهشگر و صاحب‌نظر مسائل اجتماعی ادامه داد: هرگونه غفلت از سرمایه اجتماعی و افول آن برای جوامع امروز هزینه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: انباشت مطالبات اجتماعی و افول سرمایه اجتماعی می‌تواند شکاف‌های اجتماعی را توسعه داده و گسل‌های اجتماعی را تعمیق ببخشد.
صالحی امیری سپس با اشاره به برخی پدیده‌های اجتماعی از جمله فقر، بیکاری و شکاف طبقاتی، مدیریت صحیح مسائل اجتماعی را در گرو نگاه اجتماعی به مسائل و پرهیز از نگاه سیاسی به مسائل دانست و گفت: برخورد اجتماعی با مسائل اجتماعی، از افزایش هزینه پدیده‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.
وی همچنین شکاف‌های سیاسی و فرهنگی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: تغییر الگوی مصرف و سبک زندگی در جامعه، از جمله فاکتورهای مهم در تحلیل پدیده‌های اجتماعی است.

**مقیمی: نگاه به آسیب‌های اجتماعی باید مسئولانه باشد
استاندار تهران نیز در این جلسه بر تدوام نشست‌های مشترک فرمانداران و بخشداران استان با محوریت بررسی مسائل اجتماعی با تکیه بر مباحث دانشگاهی و مطالعات علمی تاکید کرد.
محمد حسین مقیمی ضمن ارائه توصیه‌های لازم به فرمانداران و بخشداران استان در خصوص توجه به مسائل اجتماعی در شهرها و بخش‌های محل خدمت و مأموریت خود، تأکید کرد: نگاه به آسیب‌های اجتماعی باید نگاهی مسئولانه باشد و مسئولان باید برای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی راه‌حل داشته باشند.
اولین نشست هم اندیشی استاندار تهران با فرمانداران و بخشداران استان عصر امروز (چهارشنبه) در محل استانداری تهران برگزار شد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.