به گزارش روز دوشنبه و به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، محمدباقر اسلامی در آئین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب افزود: موجودی پرونده های نیم سال دوم 1396در فاریاب نسبت به نیم سال اول با تلاش کارکنان قضایی و اداری چهار درصد کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: اقامه عدل و استقلال دستگاه قضایی، دسترسی آسان به عدالت، ایجاد امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با فساد و کوتاه کردن مسیر دادرسی از جمله موارد مهمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی این موارد را به عنوان نقشه راه دستگاه قضایی تبیین نموده اند.
وی بیان کرد: اقتدارطلبی به معنای ایستادگی بر حرف حق و اجرای عدالت بدون هرگونه تزلزل است لذا با سرلوحه قرار دادن این مهم اقامه عدل ایجاد می شود.
معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان بر ضرورت دسترسی آسان شهروندان به عدالت تاکید کرد و افزود: رعایت قانون، مسیر و راه قاضی را تعیین می کند و در اعمال قانون تمامی افراد باید تمکین کنند تا زمینه دسترسی آسان به عدالت به معنی واقعی تحقق یابد.
وی عنوان کرد: ایجاد امنیت اجتماعی با بکارگیری توان همه عوامل موثر بر فرایند اجتماعی روحانیون، مصلحان، ریش سفیدان و معتمدین محلی برای اصلاح ذات البین بین آحاد جامعه و استفاده از ظرفیت نیروهای انتظامی،امنیتی و اطلاعاتی محقق می شود.
اسلامی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم ریشه در مبانی دینی دارد گفت: این مهم از دیدگاه مقام معظم رهبری باید سرلوحه امور مسئولان امر قرار گیرد و با اشاعه فرهنگ صلح و سازش از ورود افراد به زندانها جلوگیری شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان عنوان کرد: دعاوی خانواده یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است و مراجع قضایی نیز با استفاده از ظرفیت افراد مصلح و متدین و ائمه جمعه و جماعات از تزلزل بنیان خانواده جلوگیری کنند.
وی عنوان کرد: مسئله پیشگیری از وقوع جرم با همکاری و تلاش شبانه روزی همه دستگاه های مسئول محقق می شود.
**تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق عامه در اولویت کاری دستگاه قضایی است
رئیس حوزه قضایی فاریاب نیز بر جلوگیری از اطاله دادرسی و اجرای سریع و دقیق احکام در راستای کاهش موجودی پرونده ها تاکید کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق عامه در اولویت کاری دستگاه قضابی است.
علیرضا سالاری افزود: از توان معتمدین و ریش سفیدان محلی در راستای افزایش ضریب امنیتی شهرستان فاریاب استفاده خواهد شد.
رئیس جدید حوزه قضایی شهرستان فاریاب دارای تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد جزاء و جرم شناسی است و فعالیت قضایی خود را از سال 1391 در استان کرمان آغاز و در سمت های مختلفی از جمله دادیاری، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب عنبرآباد، قاضی شورای حل اختلاف عنبرآباد و جانشین دادستان عمومی و انقلاب عنبرآباد انجام وظیفه کرده است.
ادای احترام به مقام شامخ شهداء و همچنین دیدار با کارکنان اداری دادگاه عمومی شهرستان فاریاب از دیگر برنامه های سفر معاون رئیس کل دادگستری استان به همراه رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان به شهرستان فاریاب بود.
مرکز شهرستان فاریاب در 330 کیلومتری جنوب مرکز استان است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.