به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کرمان محمدباقر اسلامی افزود: با همکاری مسئولان انتظامی و امنیتی این استان و با تلاش دادستان ها 752 نفر از محکومین متواری در سال 96 دستگیر و برای اجرای حکم به مراجع قضایی سپرده شدند.
این مقام قضائی با اشاره به اینکه غایت فرایند دادرسی، صدور و اجرای حکم است افزود: هنگامی که حکم محکومیت برای فردی صادر و اجرا می شود جامعه احساس آرامش کرده و در حقیقت هدف اصلی که اجرای عدالت کیفری و برقراری امنیت است، محقق خواهد شد.
اسلامی عنوان کرد: اگر اجرای عدالت کیفری محقق نشود علاوه بر به هم خوردن نظم عمومی، آرامش روانی افراد نیز مختل و فراتر از آن، خود محکوم هم به عنوان عنصری که جرم را مرتکب شده و مواخذه نشده ممکن است با تصور فرار از دستگیری به صورت گسترده تری نسبت به ارتکاب جرایم متعدد اقدام کند.
وی خاطر نشان کرد: بنا به این ضرورت و طبق متون قانونی که دستگاه قضا را همواره پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت عنوان کرده، طرح جمع آوری محکومین متواری در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گرفته است.
معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: این طرح با قدرت و در تمام استان تا رسیدن به نتایج مد نظر ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: از شهروندان گرامی درخواست می شود برای اجرای هرچه بهتر این طرح با مراجع انتظامی و امنیتی همکاری داشته باشند.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.