به گزارش دریافتی شنبه ایرنا،علی القاصی در مراسم معارفه رئیس و دادستان ارسنجان ادامه داد:‌ در قانون اساسی نیز استقلال دستگاه قضایی تصریح شده است و بدین معناست که قاضی در محکمه تنها خدا و قانون را مافوق و ناظر بر خود می داند و این خصوصیت امر قضا در اسلام است.
القاصی با تأکید بر اینکه قاضی وقتی می خواهد قضاوت کند باید مستقل باشد و نباید تحت تأثیر فشار های درونی و بیرونی قرار گیرد گفت : در نهایت این امر نفع عمومی جامعه را تأمین می کند چرا که دستگاه قضایی به یک شخص ، گروه ، طیف و جناح تعلق ندارد بلکه قوه قضائیه ، قوه قضائیه همه مردم و مدافع حقوق همه اقشار است.
وی با تأکید بر اینکه در پذیرش مسئولیت و ایفای وظایف تعریف شده باید به آموزه های دینی توجه شود گفت:‌ اگر نگاه به سمت و سوی دیگری غیر از این باشد مسئولیت، فرد را به هلاکت خواهد کشید.
رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن توصیه به رئیس و دادستان جدید حوزه قضایی ارسنجان بر ایجاد نهایت تعامل در اداره امور مردم با سایر نهاد ها و سازمان ها بخصوص شورای تأمین در چارچوب قانون و رعایت استقلال در عمل و تصمیم تأکید و بیان کرد: حمایت و پشتیبانی از عملکرد قانونی همه دستگاه ها مد نظر قرار دهید اما در تأثیرپذیری در اتخاذ تصمیم به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.
مدیر ارشد قضایی استان فارس در ادامه با اشاره به اهمیت جلب اعتماد عمومی توصیه کرد: در اجرای سیاست ها باید به نحوی عمل شود که اعتماد مردم ذره ای مورد خدشه واقع نشود.
القاصی گفت:‌ سیستم های نظارتی آشکار و پنهان دقیق در دستگاه قضایی هشت و همه فعالیت ها در دستگاه قضایی رصد و تحت نظارت است و بازرسی های پنهان در پوشش شاکی ، متهم ، شاهدان و غیره انجام و صحت عمل همکاران بررسی و با قوانین و مقررات تطبیق داده می شود.
القاصی با بیان اینکه هیچ فردی در استان نیست که بتواند ادعا کند به رئیس دادگستری و مسئول قضایی استان و شهرسان دسترسی ندارد گفت : حتی در مرکز استان خود ما به عنوان رئیس کل دادگستری به همراه سه تن از معاونین ساعات کاری یک روز از هفته را به صورت کامل به بررسی مسائل و مشکلات مردمی به صورت چهره به چهره اختصاص داده ایم به نحوی که می توانیم ادعا کنیم دسترسی مردم به مسئولان قضایی از دسترسی به مسئول هر نهاد و سازمانی راحت تر است.
وی در ادامه بر نظر مستقل دستگاه قضایی در کلیه انتصابات در دادگستری ها تأکید کرد و افزود :در انتخاب روسا و دادستان های حوزه قضایی و سایر انتصابات جز با نهاد های نظارتی داخلی بازهیچ مرجع دیگری مشورت انجام نمی شود و این امر نیز گویای بخشی از سیاست ها و جایگاه مستقل قوه قضاییه است .
ارسنجان در فاصله 100 کیلومتری شمال شرق شیراز است.
دریافت : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.