به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف خدادادی ، پنجشنبه شب در مراسم گشایش دومین کارگاه آموزشی حقوق داوری افزود: از مجموع موسسه های داوری ثبت شده در استان اردبیل تاکنون سه موسسه گشایش یافته و فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و بقیه برای شروع فعالیت و ارایه خدمات به مراجعان در نوبت قرار دارند.
وی با بیان اینکه از لحاظ اداری و سازمانی زمینه ارجاع داوری حقوقی در استان اردبیل را فراهم کرده ایم اظهار کرد : به خاطر نبود آگاهی کافی از مزایای داوری و نهادینه نشدن این فرهنگ در جامعه ؛ مردم از مراجعه به موسسه های داوری در مسایل قضایی استقبال چندان ندارند.
خدادادی افزود : اگر فرهنگ مراجعه به موسسه های داوری در استان اردبیل به شکل کامل محقق شود میزان پرونده های ارجاعی به مراجع قضایی به شکل قابل ملاحظه کاهش می یابد.
او با بیان اینکه ارجاع به داوری مزایای زیادی برای مردم دارد گفت : وقتی مردم بدانند که پرونده ها با رعایت قوانین و به شکل واقعی ، تخصصی ، سریع و به موقع توسط داوران بررسی می شود بطور یقین از این موضوع استقبال خواهند کرد.
رییس دانشکده حقوق واحد مرکز تهران و عضو هیات مدیره کانون وکیلان دادگستری مرکز نیز در سخنانی در آغاز کارگاه آموزشی خود گفت : براساس آمارهای رسمی ، سالانه بیش از 15 میلیون پرونده در ایران به دادگستری و مراجع قضایی وارد می شود که با سپردن آنها به نهاد داوری این میزان به شکل قابل ملاحظه کاهش خواهد یافت.
جلیل مالکی افزود : تاکنون مراکز داوری در تعدادی از استان های ایران دایر شده و فعالیت خود را آغاز کرده است که به تدریج مردم و به خصوص تاجران ؛ بازرگانان و صنعتگران با اعتماد به این مراکز از خدمات آنها بهره مند می شوند.
وی اظهار کرد : یکی از جایگاههای نهاد داوری در کشور؛ اتاق بازرگانی می باشد و در اتاق های بازرگانی استانهای ایران و ازجمله در تهران مراکز داوری به تدریج در حال شکل گیری و فعالیت هستند و انتظار می رود مدیران تلاشگر اتاق بازرگانی اردبیل نیز مرکز داوری این اتاق را دایر و فعال نمایند.
او با بیان اینکه وجود و فعالیت موسسه های داوری یک کار خوب می باشد ادامه داد : در عین حال مردم و بازرگانان به مراکز و کانون های داوری اتاق بازرگانی اعتماد بیشتری دارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این کارگاه که با عنوان ' شناسایی و اجرای آرای داوری داخلی و خارجی ' در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اردبیل ترتیب یافته است وکیلان این استان با تازه ترین دست آوردهای تخصصی و نیز قوانین و مقررات مربوط به حوزه تخصصی خودشان آشنا خواهند شد.
/6016/6019
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.