به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با تاکید بر اینکه قانون گذار به خوبی شورای فرهنگ عمومی را به عنوان شورایی تصمیم ساز و اثرگذار معرفی کرده است، افزود: این شورا در گذشته توفیقات لازم را نداشته و بخشی از مصوبات آن بی محتوا و غیر قابل اجرا بوده است که این نواقص باید رفع شود.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیتی مانند شورای فرهنگ عمومی به خوبی استفاده کرد، ادامه داد: در شورای فرهنگ عمومی به دنبال انجام کارهای نو و جدید هستیم.
استاندار کرمان افزود: به عنوان نمونه، رسانه ها وظیفه اعتمادسازی، امیدوار کردن مردم و ایجاد زمینه حضور مردم در صحنه را بر عهده دارند که این موارد در شورای فرهنگ عمومی باید مورد رصد قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها نیز باید پربارتر از همیشه تشکیل شده و راهکارهای اجرایی برای ارتقای فرهنگ عمومی را تدوین کنند.
وی گفت: ایجاد کارگروه های زیرمجموعه در شورای فرهنگ عمومی کار بسیار خوبی است که موجب می شود، طرح ها با نظر کارشناسان ادارات مختلف تدوین شده و در شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی و تائید قرار گیرد.
رزم حسینی اظهار کرد: گرچه نمی توانیم در مدت زمان کوتاهی در حوزه فرهنگ به موفقیت کامل دست یافت اما می خواهیم به سمتی حرکت کنیم که بدانیم در راه بهبود هستیم.
وی بر همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شورای فرهنگ عمومی نیز تاکید کرد و ادامه داد: پنج دفتر تسهیل گری در هفته گذشته برای اولین بار در کشور در کرمان راه اندازی شده تا در راستای رفع آسیب های اجتماعی اقدام کنند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: بحث جدی دشمن بر دین زدایی است و برنامه ریزی جدی در این زمینه دارد و در شورای فرهنگ عمومی برای مقابله با این اقدامات باید تصمیم های لازم گرفته شود.
محمدمهدی زاهدی افزود: شرکت های بزرگ اقتصادی استان بودجه های کلانی را دارند که می توانند نقش اثرگذاری در توسعه فرهنگی داشته باشند.
محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته 122 شواری فرهنگ عمومی در شهرستان ها و 5 بخش تشکیل شده است، گفت: لازم است که دستگاه های اجرایی نمایندگان ثابت را در کارگروه های زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی معرفی کنند.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.