به گزارش ایرنا ، عباس صادق زاده روز شنبه در آیین افتتاح طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل به وسیله ی ویدئو کنفرانس با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: با داشتن باورهای درست می توان با اعتیاد مبارزه کرد.
وی اظهار داشت: تمامی مردم و دستگاه ها از امروز طی سه روز متوالی باید در تمامی معابر این استان پیام های آگاهسازی و حساسیت سازی مصرف گل را به مردم برسانند و بطور کارزار آن را تبلیغ کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: تمامی مردم و مسئولان باید با همراهی و هم افزایی اثرات مفیدی در راستای پیشگیری از مصرف گل در استان کرمان بگذارند.
وی افزود: باید گام به گام اهداف این کارزار رسانه ای را پیش برد تا جامعه به این باور برسد که مبارزه با اعتیاد واجب بوده و بزرگترین راه مبارزه با آن توانمندسازی جامعه است.
وی تصریح کرد: از مردم می خواهیم برای برداشتن گام نخست در راستای اجرای این طرح ابتدا از خودمان آغاز کنیم لذا باید ابتدا اعضای خانواده و یا مجموعه اداری خود را آگاه کنیم.
صادق زاده گفت: تمامی دستگاه ها و افراد جامعه مسئول آگاهسازی جامعه از مخاطرات گل و مشتقات آن هستند و این امر محقق نمی شود مگر اینکه نخستین گام را خودمان آغاز کنیم.
وی ادامه داد: با آغاز اقدامات اجتماعی کوچک، یک جامعه آگاه می شوند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: تاکنون حدود سه میلیون نفر این مواد مخدر را در کشور مصرف کرده اند و تعداد زیادی ازجمله جوانان را به خود درگیر کرده است لذا طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل از امروز به مدت سه روز در 14 استان انجام می شود.
وی عنوان کرد: کودک تازه متولد شده و در معرض مواد مخدر در آینده معتاد خواهد شد و مصرف مواد مخدر بر روی جنین تاثیر می گذارد و به علت باورهای نادرست آمار اعتیاد در کشور و استان کرمان افزایش یافته است.
صادق زاده گفت: بدلیل مسائل سیاسی در کشورهای امریکایی و اروپایی گل و مشتقات حشیش در چارچوب خاصی آزاد شده است لذا با اطلاعات ناقص که این نوع مواد مخدر در مورد اینکه اعتیاد آور نیست، جوانان را آلوده می کنند.
وی افزود: تبلیغات شبکه ها و رسانه های بیگانه در مورد اینکه مصرف گل و مشتقات آن، اعتیاد آور نیست بسیار اشتباه است لذا به علت تبلیغات یاد شده این نوع مواد مخدر در بین جوانان شیوع پیدا کرده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه افراد مستعد اعتیاد با یکبار مصرف گل، معتاد می شوند بیان کرد: علائم مصرف کنندگان این نوع مواد مخدر تپش قلب، افسردگی و خشونت است و مصرف گل موجب افسردگی و خشونت در جامعه می شود.
وی گفت: موسسه اترک در کرمان برنامه های آموزشی برای دستگاه های متولی بگذارد تا در نگاه کلی آگاهسازی و پیشگیری در جامعه ایجاد شود.
وی افزود: اصطلاح کارزار بدلیل اهمیت فراوان این طرح است و تمامی آحاد مردم، دستگاه های دولتی و غیردولتی، رسانه ها، خیران، سمن ها و تشکل های مردمی باید در زمینه اجرای این طرح کانال ارتباطی بین بهزیستی و مردم باشند.
کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف حشیش(گل) از امروز (شنبه) به مدت سه روز توسط اداره کل بهزیستی و باحضور مسئولان کشوری از طریق ویدئو کنفرانس و مدیران استانی در کرمان فعالیت خود را آغاز کرد.
مصرف گل و مشتقات آن دومین مصرف مواد مخدر بین مردم کشور محسوب می شود.
شماره تلفن 09628 (خط ملی اعتیاد) توسط سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است و راهنمایی و مشاوره لازم را در این زمینه به مردم می دهد.
از طرح اینفوگرافی کارزار رسانه ای مبارزه با حشیش(گل) در این آیین رونمایی شد و همچنین این طرح از طریق رسانه ها، پیام های پیشگیرانه، یادداشت ها، مقاله ها و با استفاده از فضای مجازی در سراسر کشور منتشر می شود.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.