به گزارش ایرنا، احمد علی انجم روز، روز یکشنبه در آیین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه زندان جیرفت افزود: سال گذشته تعداد 10هزار و 555 پرونده در شعب شورای حل اختلاف جیرفت مختومه شده که از این تعداد چهار هزار و 351 پرونده به سازش منتهی شده است.
وی بیان کرد: ایجاد صلح و سازش در جامعه آثار و برکات معنوی و اجتماعی چشمگیری نسبت به احکام قضایی دارد از این رو پرونده هایی که با تلاش اعضای شورا به سازش ختم می شوند سبب از بین رفتن کینه و عداوت و ایجاد رضایت و خشنودی پایدار بین اصحاب دعوا می شود.
رییس دادگستری جیرفت گفت: ایجاد شعبه ی شورای حل اختلاف ویژه زندان می تواند بهترین نوید برای زندانیان باشد تا اینکه بتوانند از این طریق رضایت طرفین خود را دریافت کنند.
وی افزود: شورای حل اختلاف زندان ، شعبه سازشی است که اعضای این شعبه می توانند به درخواست زندانی در تمامی پرونده های کیفری قابل گذشت و پرونده های حقوقی طرف مقابل را به شعبه دعوت و شرایط ایجاد صلح و سازش را فراهم و در نهایت موضوع مطروحه را به سازش ختم و صورتجلسه تنظیمی را جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه مربوطه ارسال کنند.
در ادامه این آیین دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان جیرفت می تواند موجب کاهش جمعیت زندان شود.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.