به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین لطفی، شنبه درنشست خبری درکازرون افزود: درقالب این طرح که با هماهنگی نهاد جدید آیین دارسی اجرا می شود، به غیراز زندانیانی که مخل امنیت جامعه هستندو زندانیان خطرناک که باید در حبس باشند، در مورد زندانیانی که در سن کم و یا برای نخستین بار مرتکب جرم شده اند و همچنین کسانی که در اثر زندان بودن خانواده آنها دچار آسیب می شوند، مرخصی مشروط، مرخصی پایان حبس یا زندان آزاد اجرا می شود.
وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان 30 نفر از زندانیان در این شهرستان با مرخصی منتهی به آزادی از حبس آزاد شدند. لطفی ادامه داد: همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان، شب های قدر و عید فطر، به 165 نفر از زندانیان این شهرستان، 15 روز مرخصی داده شده که قابل تمدید به مدت یک ماه است و امیدواریم از این طریق بتوانیم ظرفیت این ندامتگاه را کاهش دهیم.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کازرون در مورد پاره ای از عملکرد دادگستری این شهرستان در سال جاری گفت: مهمترین پرونده در دست بررسی، پرونده قاتلی است که در فرودین ماه 96 با استفاده از اسلحه 2 نفر را در میدان بار کازرون به قتل رساند و متواری شد.
لطفی بیان کرد: این قاتل با انجام فعالیت های اطلاعاتی فشرده پس از 2 ماه با یک قبصه سلاح دستگیر شد.
وی اضافه کرد: همچنین در جریان انتخابات 29 اردیبهشت 96، چند نفر فریب خورده که از عوامل اصلی خود در خارج از استان فارس دستور می گرفتند و قصد داشتند در این انتخابات حرکات ساختار شکنانه انجام دهند، با تلاش نیروهای اطلاعاتی قبل از انجام هر گونه عملیاتی در حالیکه سلاح به همراه داشتند، دستگیر شدند.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کازرون در بخش دیگری از مطالب خود، شمار پرونده های ورودی به دادگستری کازرون در سال 95 را 24 هزار و 767 پرونده اعلام کرد و اظهار داشت: با احتساب 400 پرونده که مربوط به سال های گذشته بود در مجموع 25 هزار و 191 پرونده در سال 95 در این نهاد قضایی مختومه شد.
لطفی گفت: بیشترین پرونده های ورودی به دادگستری این شهرستان در ارتباط با مواد مخدر و سرقت است.
او بیان کرد: همچنین به 298 پرونده طلاق در سال 95 در دادگستری شهرستان کازرون رسیدگی و حکم طلاق برای آنها صادر شد.
رئیس دادگستری شهرستان کازرون هم در این نشست که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 60 درصد از ابلاغ های دادگستری این شهرستان به صورت الکترونیکی به مردم اعلام می شود.
سید ابراهیم موسوی افزود: این شیوه ابلاغ به دلیل عدم حضور مردم در دادگستری در جلوگیری از اتلاف وقت آنها نقش عمده ای ایفا کرده است.
وی، بدون اشاره به رقم مشخصی، گفت: 70 در صد از زندانیان در کازرون افرادی هستند که برای بار دوم به زندان محکوم شده اند و در سال 96 برخورد قاطع با جرائم خشن و سرقت در اولویت دستگاه قضا این شهرستان قرار دارد.
شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
هفتم تیرماه، سالروز شهادت آیت الله سید محمد حسینی بهشتی، نخستین رئیس دیوانعالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
شهید بهشتی در هفتم تیرماه سال 1360 در انفجار تروریستی حزب جمهوری اسلامی به همراه 72 نفر از مسئولان و اعضای این حزب به شهادت رسید از این رو از یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
7372 /6118
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.