به گزارش دریافتی ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی روز چهارشنبه افزود: در ایام تعطیلات نوروزی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در بیش از 550 غرفه صنایع دستی در 15 شهرستان با هدف معرفی و فروش آثار صنایع‌دستی برپا شد.
وی با اشاره به فروش چشمگیر صنایع‌دستی و سوغات این استان در ایام نوروز 1397بیان کرد: رقم فروش صنایع دستی کرمان در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه ها موجب افزایش انگیزه در هنرمندان در راستای تولید صنایع دستی با کیفیت است.
وی با بیان اینکه جشن‌های ملی نوروزگاه فرصت بسیار خوبی برای شناساندن آداب و رسوم مناطق مختلف استان کرمان به مردم و گردشگران نوروزی بود ، تصریح کرد: در ایام نوروز راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در حاشیه جشن ها و مراسم های آیینی به معرفی صنایع دستی کمک شایانی کرد.
وفایی تاکید کرد: تعدادی از سوغاتی‌های استان کرمان شناخته شده و ثبت ملی هستند و در کنار برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی غرفه هایی هم به فروش سوغات اختصاص یافت که بسیار مورد استقبال هم قرار گرفته اند.
استان کرمان علاوه برجاذبه های تاریخی و طبیعی جهانی و ملی، دارای صنایع دستی ارزشمندی همچون قالی، گلیم، پته و صنایع فلزی است.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.