جلیل بالایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه صنایع دستی کرمانشاه ریشه در تاریخ و تمدن این کهن دیار دارد و نزد تمام ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: امسال در ایام نوروز به صورت ویژه از میهمانان و گردشگران ورودی به استان پذیرایی و استقبال می کنیم که در این میان صنایع دستی کرمانشاه را نیز به آنها معرفی خواهیم کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در لحظه تحویل سال نو و با ورود نخستین پروازها به فرودگاه کرمانشاه علاوه بر گل و شیرینی، صنایع دستی اصیل کرمانشاه که همان گیوه کرمانشاهی است را در قالب یک طراحی جدید و به شکل دسته کلید به گردشگران هدیه دادیم.
بالایی همچنین از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در تمام 14 شهرستان استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه ها فرصت بسیار مناسبی است تا گردشگران و میهمانان نوروزی استان با صنایع دستی و آثار تولیدی سنتی استان بیشتر آشنا شوند.

**استقرار مراکز راهنمایی مسافران نوروزی در استان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه از استقرار مراکز راهنمایی مسافرین نوروزی در تمام مبادی ورودی 14 شهرستان استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از چند روز پیش تمام مراکز راهنمایی مسافری و گردشگران نوروز 96 در شهرستان های استان شروع به فعالیت کرده اند.
بالایی اضافه کرد: این مراکز با همکاری هلال احمر و شهرداری دایر شده که در رابطه با اسکان، معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی، ارائه اقلام تبلیغاتی و ... به مسافرین نوروزی خدمات رسانی می کنند.
به گفته او فعالیت مراکز راهنمایی مسافران از 28 اسفند آغاز و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد.
در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
3033 انتشار دهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.