جلیل بالایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیر حرکت این تورهای کرمانشاه گردی از مجموعه تاریخی- فرهنگی تاق بستان به سمت بازار سنتی کرمانشاه، تکیه بیگلربیگی و تکیه معاون الملک به صورت رفت و برگشت است.
وی تصریح کرد: برای رفاه حال مهمانان و گردشگران نوروزی این تور گردشگری راه اندازی شده است که مسافرین نوروزی می‌توانند برای استفاده از آن به محل ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان کرمانشاه واقع در محوطه تاق بستان مراجعه کنند.
وی ادامه داد: این تور گردشگری تا پایان تعطیلات نوروزی آماده خدمت رسانی و سرویس دهی به مسافرین نوروزی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تجربه برگزاری این تورهای کرمانشاه گردی در سال های گذشته نشان داده که همواره مورد استقبال ویژه گردشگران و میهمانان نوروزی قرار گرفته است.
شهر کرمانشاه با حدود یک میلیون تن جمعیت مرکز استان کرمانشاه است و از شهرهای کهن با آثار باستانی و تاریخی فراوان محسوب می شود.
در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.