به گزارش ایرنا، محمود بهمنی پنجشنبه در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان کرمان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی افزود: ما باید همه اقدامات خود را متناسب با شرایط برنامه ریزی کنیم و امروز شاهد سرمایه گذاری های خوبی در استان کرمان هستیم.
وی ادامه داد: همه ما ارکان حکومتی و بخش خصوصی باید با هم همراه باشیم، همه یک حرف بزنیم و یک تصمیم بگیریم تا اثرات لازم را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه برای استان کرمان نیز باید متناسب با شرایط و جغرافیای آن برنامه ریزی کرد، ادامه داد: کرمان قطب گردشگری کشور است و باید از این ظرفیت استفاده لازم صورت گیرد زیرا گردشگری نیز نوعی کالای ایرانی است.
وی بیان کرد: با توجه به تغییرات نرخ ارز، صادر کنندگان باید پیش بینی های لازم را داشته باشند و دولت نیز لازم است که مشوق های صادراتی را ارائه کند تا صادر کنندگان تشویق شوند.
بهمنی گفت: نباید خوشحال بود که بیکاری را در یک استان کاهش داده ایم بلکه باید بیکاری را در سطح کشور کاهش دهیم.
وی ادامه داد: آمار رسمی بیکاران در کشور سه میلیون و 500 هزار نفراست و باید با برنامه منجسم این نرخ را کاهش داد.
وی بر توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: نباید بخش صادرات را به تنهایی دید و باید همه موارد را در کنار هم بینیم و برای آن برنامه ریزی هدفمند داشته باشیم .
رییس کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه استان کرمان دارای مجمع نمایندگان بسیار خوبی است، ادامه داد: از برنامه های انسجام استان بسیار لذت بردیم.
محمود شکری ادامه داد: لذت کار توسعه ای استان در این است که مردم نمایندگان خوبی را انتخاب کرده اند که به حاشیه ها توجهی ندارند و همه در یک کشتی نشسته ایم.
وی خاطرنشان کرد: دنیا به این نتیجه رسیده که توسعه به معنای فکر است و سرمایه بسیاری از کشورهای موفق اقتصادی، فکر است.
وی افزود: مالیات باید موجب توسعه کشور باشد و اینکه همه ناراضی هستند، نشان می دهد که یا فرهنگ مالیاتی مشکل دارد، یا قانون مشکل دارد و یا در اجرا مشکل داریم.
وی بیان کرد: نسبت مالیات به درآمد دولت و اعتبارات کشور 20 درصد است اما رشد میله ای است و در کنار آن رشد هزینه های دولت نیز میله ای است.
نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اشتغال باید در بخش خصوصی ایجاد شود، گفت: استخدام های پنهانی در ادارات هزینه های دولت را افزایش می دهد و موجب نارضایتی مردم می شود.
وی ادامه داد: باید به نفع تولید کننده حرکت کنیم و این کار در استان کرمان در دست انجام است.
عضو دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان کرمان با داشته های تاریخی و اقتصادی خود می تواند در کشور پیشتاز باشد.
زهرا سعیدی ادامه داد: در زمانی قرار گرفته ایم که فرصت خطا نداریم و باید راه های درست را شناسایی و اجرایی کنیم.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.