به گزارش ایرنا، در این آیین استاندار کرمان، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان مردم استان کرمان و مسئولان حضور داشتند.
طرح ساخت پالایشگاه شرکت توسعه نفت و گاز مرآت آریا توسط وزیر اقتصاد و دارایی کلنگ زنی شد.
مدیر تولید شرکت نفت و گاز مرآت آریا گفت: این پالایشگاه یک واحد تولیدی از معیانات گازی است که فاز اول آن با ظرفیت تولید پنج هزار بشکه با هزینه 50 میلیارد تومان و اشتغالزایی 300 نفر تا 14 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
اسدالله انصاری افزود: 90 درصد ماشین آلات این کارخانه از داخل تامین شده است و محصولات آن به صورت 100 درصد به خارج صادر می شود.
وی با بیان اینکه این طرح در 2 فاز و در 12 هکتار اجرا می شود تصریح کرد: با توجه به کمبود آب در منطقه با نصب تجهیزات پیشرفته مصرف آب به حداقل می رسد.
همچنین عصر امروز عملیات کلنگ زنی کارخانه تولید تجهیزات پزشکی با اعتبار 20 میلیون یورو و با مشارکت سرمایه گذار از کشور آلمان انجام شد.
پروژه خطوط انتقال و پست برق 230.33 کیلوولت فروکروم رفسنجان، شهرک سرمایه گذاری چین، و مرکز دیتا سنتر با سرمایه گذاری 50 میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از دیگر طرحهایی بود که کلنگ زنی شد.
براساس این گزارش افتتاح کارخانه 60 هزار تنی فروکروم رفسنجان با هزینه ای بالغ بر 420میلیارد تومان از جمله طرحهایی بود که افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .
مدیر عامل شرکت تاپ اکو خاورمیانه مجری طرح گفت: مقدمات ساخت کارخانه فروکروم رفسنجان با مشارکت سرمایه گذار چینی طرح از سال 93 آغاز شده است و امروز فاز اول طرح با ظرفیت 60 هزار تن آلیاژ فروکروم به بهره برداری رسید.
محمد حسن رنجبرزاده افزود: با افتتاح این کارخانه ضمن اشتغالزایی برای 150 نفر و جایگزین کردن صنعت به جای محصول پسته در این منطقه از مصرف بی رویه آب جلوگیری می شود.
وی اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت 280 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد تومان انجام شده است.
وی تاکید کرد: همچنین کلنگ زنی 2 کارخانه کروفروم کم کربن و پرکربن به میزان 60 میلیون دلار امروز انجام شد. که تا 2 سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
وزیر امور اقتصادی و دارایی که چهارشنبه شب به همراه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی وارد کرمان شد صبح امروز (پنجشنبه )با فعالان اقتصادی استان کرمان دیدار و گفت و گو کرد و عصر همان روز با حضور وی به ارزش 1300میلیارد تومان در رفسنجان افتتاح و کلنگ زنی شد.
منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در فاصله 10 کیلومتری بزرگراه رفسنجان - کرمان قرار دارد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.