به گزارش خبرانلاین ازساری، زهرا شرفبافی، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در آیین برقراری پروازهای روزانه تهران- ساری با اشاره به این که امروز، روز مهمی برای هواپیمایی جمهوری اسلامی است، خاطر نشان ساخت: این روز هم یک حضور دائمی و یکپارچه در ساری است و هم یک نگاه جدید و متفاوت به همکاری با استان های مختلف خصوصا استان زیبا و ارزشمند مازندران است.

شرفبافی، با بیان این که دکتر روحانی با عنایت به خرید هواپیماهای جدید این امکان را برای هواپیمایی جمهوری اسلامی فراهم نمودند که بتوانیم در مذاکرات برجام مقوله صنعت هواپیمایی را پیاده و با گرفتن مجوزات لازم به خرید هواپیما اقدام کنیم، افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی در صدد است تا پروازهای منطقه ای از شهرهای مختلف کشور به دیگر کشورها را برقرار کند.

وی با اشاره به این که برای پروازهای ساری به عشق آباد، تفلیس و ... در استان اقبال وجود دارد، گفت: هواپیماهایی که برای پروازهای منطقه ای در نظر گرفته شده است ایمن، با تکنولوژی بالا، مصرف سوخت پایین، آلایندگی کم و بهره وری بالاست که در تلاشیم 20 فروند از این هواپیماها را تحویل بگیریم که قرارداد آن بسته شده و تاکنون 8 دستگاه از آن تحویل گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با اشاره به این که برآنیم پروازهای روزانه بویژه پروازهای صبح را مطابق با خواست مردم استان برقرار کنیم و مداوم برنامه داشته باشیم بخصوص برای تواتر پرواز که نیازمند همکاری استانداری هستیم، گفت: کار کارشناسی در جهت زمان بندی پروازها و تطبیق آن با شرایط آب و هوایی استان باید صورت گیرد.

محمد اسلامی، استاندار مازندران نیز در این مراسم با اشاره به این که حمل و نقل و زیرساخت های آن جزو لوازم و شتاب دهنده توسعه است، یاد آور شد: در مازندران به دلایل مختلفی در حوزه حمل و نقل فقط به جاده توجه شده است.

استاندار با اشاره به این که به حمل و نقل ترکیبی و سرفصل های ریل، هوا و دریا در استان کم توجه شده است، خاطر نشان ساخت: این عدم توجه لازم به مساله در حالی است که استان دارای سه فرودگاه و ظرفیت های ریلی و دریایی است.

مقام عالی دولت در استان، توسعه گردشگری در دنیا را ناشی از توجه به گردشگری مدیریت شده و سرمایه گذاری روی زنجیره گردشگری بهم پیوسته که مردم در آن از یک سرویس تعریف شده و ایمن برخوردار می شوند، دانست و افزود: شکل گیری موضوع پروازها و حمل و نقل ریلی منطقه خزر دو مولفه راهبردی برای مازندران است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی پروازهای منظم ساری - تهران در روزهای آینده، امکان دسترسی آسان مردم و فعالان بخش های مختلف استان به پایتخت فراهم آید.

اسلامی با بیان این که حمل و نقل رشد واقعی ایجاد می کند و توسعه را شتاب می بخشد، ابراز داشت: امیدواریم تدابیر دولت تدبیر و امید را برای توسعه شایسته در حوزه های مختلف استان پیاده کنیم و مردم شاهد پیشرفت و رفع دغدغه ها و تبدیل تهدیدها به فرصت ها باشند.

استاندار با بیان این که فرودگاه ساری می تواند به هاب منطقه ای و به کانون اتصال به کشورهای دیگر برای مردم و فعالان اقتصادی تبدیل شود، اظهار داشت: امیدواریم در حالی که بلندگوها، ناامیدی را فریاد می کنند بتوانیم با انجام کار موثر و واقعی در راستای امید آفرینی و رفع دغدغه های مردم تلاش کنیم و برنامه های توسعه ای به شکوفایی سرزمینی بینجامد.

گفتنی است در این مراسم رضایی، رییس کمیسیون عمران مجلس، نیاز آذری، رییس مجمع نمایندگان استان، دامادی، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، شرفبافی، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و برخی مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 831854
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.