به گزارش ایرنا، از نگاه مردم، حمایت از کالای ایرانی زمانی پذیرفته است که کیفیت کالاهای تولیدی در کشور با کالاهای مشابه خارجی قابل رقابت بوده و بتواند از نظر خدمات پس از فروش جای خود را در انظار عموم باز کند و گاه نبود اطلاع رسانی و بی توجهی به این بعد موجب شده کالاهای با کیفیت داخلی نتوانند به جایگاه شایسته خود در نگاه مردم دست یابند و به یقین این ضعف در سال حمایت از کالای ایرانی باید به صورت جدی رفع شود.
گرایش به سمت کالاهای خارجی گاه از اطمینان بخشی و کیفیت برخی از برندهای معروف خارجی حاصل می شود و گاه با انگیزه فخر فروشی و یا به دلیل بی اطلاعی از وجود کالای مشابه داخلی رخ می دهد و بی شک با حمایت دقیق از حقوق مصرف کنندگان، نظارت دقیق و رقابت پذیری کالاها و توجه به برندینگ می توان این نقیصه را رفع کرد و کالای ایرانی به عنوان افتخار ملی مورد توجه همه ایرانیان قرار گیرد و پس از آن بتواند در عرصه بین المللی نیز رقابت جدی تری را آغاز کند.
تولیدکنندگان نیز باید عبور با برنامه و هدفمند از موانع و مشکلات را مد نظر قرار داده و مصرف کننده را محترم شمرده تا از این رهگذر تولید، با نگاهی نو و کیفیتی والاتر محقق شود.
بازار 80 میلیونی ایران بی شک مرکز توجه بسیاری از کشورها است و گرچه در مسیر حمایت از کالای ایرانی، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق ضروری است اما شاید بهتر باشد که کیفیت کالای ایرانی به درجه ای برسد که مصرف کننده تمایلی به خرید کالای خارجی نداشته و از این رهگذر مشکلاتی چون قاچاق و ... را رفع نماید.
در سال حمایت از کالای ایرانی، مردم و مصرف کنندگان با خرید کالای ایرانی و تولید کنندگان، سرمایه گذاران و کارگران با تولید بیشتر و باکیفیت تر در مسیر راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گام بر می دارند تا اقتصاد و اشتغال در کشور جان گرفته و در عرصه بین المللی با کشورهای صاحب نام و برند رقابت بیشتر و جدی تری داشته باشد.
به یقین همه گفته ها درباره حمایت کالای ایرانی در فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی خلاصه می شود که فرمودند ما نسبت به اقتصاد ملّیِ خودمان باید تعصّب داشته باشیم؛ مصرف جنس خارجی یکی از عیوب مهمّ ما است؛ ما بایستی تعصّب داشته باشیم نسبت به مصرف داخلی و جنس داخلی و اقتصاد ملّیمان.
باشد که کالای ایرانی در کیفیت و ارزش به صدر قله های اقتصاد و افتخار دست یابد.
خبرنگار ایرنا در کرمان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.