محمود وفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه استان کرمان در نوروز امسال در زمینه ورود مسافر نسبت به مدت مشابه به رشد 99 درصدی رسیده است.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای جاذبه های منحصر به فرد تاریخی، گردشگری و طبیعی زیادی است تصریح کرد: در کنار این جاذبه های ملی و بین المللی، استان توانسته در زمینه امکانات اقامتی نیز رشد قابل توجهی داشته باشد.
وفایی گفت : اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نسبت به سال گذشته در زمینه جذب، ورود و ماندگاری مسافران نوروزی موفق تر عمل کرده است،
وی افزود: اقامت مسافران نورروزی در مراکز تحت نظارت این اداره کل اعم از هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی و خانه مسافر از تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته تا یازدهم فروردین ماه سالجاری، 74 هزار و 919 نفر بوده است که به نسبت مشابه سال قبل 75درصد رشد را نشان می دهد.
وفایی با اشاره به بازدید گسترده گردشگران از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان کرمان در ایام نوروز تصریح کرد: در این ایام 594 هزار و 926 نفر از جاذبه های استان بازدید کرده اند که نسبت به سال قبل 78 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده 9 جشن ملی نوروزگاه در شهرستان های شاخص استان کرمان برگزار شد و این جشن ها به خوبی توانست جمع کثیری از مسافران نوروزی را به سوی خود جلب و به معرفی آداب و سنن مردم دیار کریمان کمک شایانی کند.
وفایی ادامه داد: همچنین 15 بازارچه سوغات و صنایع دستی در بخش ها و شهرستانهای مختلف استان کرمان در ایام نوروز 97 برپا شد و در این بازارچه های نوروزی، انواع صنایع دستی و هنرهای سنتی بومی و محلی منطقه به ویژه گلیم، پته و مس در معرض نمایش و فروش گذاشته شد.
وی با اشاره به راه اندازی کارناولهای شادی در محل اسکان مسافران و همچنین اتوبوس های گردشگری در سطح استان تاکید کرد: این ویژه برنامه ها در ایجاد فضایی شاد و پرتحرک برای مسافران و گردشگران نوروزی نقش موثری ایفا کرده اند.
وفایی به بازدید بیش از 200 گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری استان کرمان در ایام نوروز اشاره و اظهار داشت : تعداد 184 واحد بوم گردی میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران خارجی به ویژه از اروپا بوده اند.
استان کرمان با وجود هفت اثر ثبت جهانی، بیش از 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه طبیعی و تاریخی از مقاصد مهم گردشگران خارجی و داخلی در ایام سال است.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.