محمد حسین تجلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت اماکن اقامتی زیر نظر میراث فرهنگی 58 هزار نفر است و سایر مسافران در ستادهای اسکان آموزش و پرورش و کمپ های مسافرتی پذیرش می شوند.
وی تصریح کرد: 32 هتل و هتل آپارتمان درجه بندی از 2 ستاره تا پنج ستاره در استان کرمان میزبان میهمانان نوروزی است و 2 هتل نیز در سال جاری به چرخه گردشگری این استان وارد شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: همچنین تعداد 33 مهمانپذیر و 30 خانه مسافر نیز برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز و آماده شده است.
وی ادامه داد: 182 واحد بوم گردی در استان کرمان پذیرای مسافران و گردشگران است که 75 واحد بوم گردی در سال جدید به این بخش اضافه شده است.
تجلی گفت: ستاد اسکان آموزش و پرورش استان کرمان نیز با 441 مدرسه و 520 کلاس درس در اسکان مسافران نوروزی مشارکت دارد.
وی اظهار کرد: پارک های مسافر و قائم در شهر کرمان آمادگی کامل برای ایجاد کمپ و برپایی چادر مسافران را دارد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: تمام اماکن اقامتی زیر نظر میراث فرهنگی استان از نظر بهداشت، تجهیزات و سایر موارد توسط بازرسان این اداره کنترل و نظارت می شود.
تجلی تصریح کرد: قیمت اسکان در اماکن اقامتی زیر پوشش و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ایام تعطیلات عید نوروز هیچ افزایشی ندارد.
وی بیان کرد: تمام محوطه های تاریخی و گردشگری و موزه های کرمان از نظر مرمت و فضاسازی آماده بازدید گردشگران است و راهنمایان گردشگری نیز در این اماکن مستقر هستند.
تجلی گفت: مهمترین جاذبه طبیعی مورد توجه مسافران در فصل بهار کویر لوت است که تمام امکانات برای بازدید مسافران در این منطقه محیا شده است.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور به شمار می رود.
در سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر به استان کرمان سفر و از جاذبه های گردشگری این استان دیدن کردند.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.